HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 12 timmar Hårdrock!! Fredag SVT
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/07/15 :  07:22:34  Show Profile Send Machine a Private Message
Glöm för allt i världen inte att titta på SVT på Fredag!
Det känns ju nästan värt att betala licens helt plötsligt!

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15624

Edit: Fel dag!! Kunde ha blivit hemskt!! Ber om ursäkt!

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2004/07/15 09:03:24

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/07/15 :  10:10:58  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Tyvärr verkar alla konserter vara klippta. Fast & andra sidan finns dom ju på DVD.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/07/15 :  11:15:27  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
jo men det är ju hårdrocksnatt!!
Fast alla polarna lär ju vilja dra med mig ut på festival... svårt val helt plötsligt...........

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/07/15 :  15:24:06  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Jag vet en som kommer att sitta bänkad framför tv:n iaf. För det här får man ju bara inte missa.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/07/15 :  15:51:33  Show Profile Send molsson a Private Message
Toppklass. Jag sticker till en polare i vaxholm med 3 kg spareribs, baärs och vin. Dödskalle andanan är självklart på.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/07/15 :  17:22:06  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Its hard to teat a metal heart apart. \m/

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/07/16 :  08:16:59  Show Profile Send ayayay a Private Message
PÅ P3 varje fredags-morgon omkring kl 07:10 kan man få gå i deras Hårdrocks Skola, mycket lärorikt.

Idag så fick vi lära oss hur man imponerar på fester med lite onödigt vetande ang just Hårdrocks hjältar o deras leverne

(Eddie) Van Halen: Hade i deras kontrakt inskirvet att de ville ha i deras loge en skål med M&M´s (Jordnötter med choklad runt om i diverse färger) samt att alla de bruna skulle vara bortplockade. Idoti säger många, men anledningen va den att de hade många andra krav ang ljudutrustningen till spelningen. Så om de kom in i logen och en skål med M&M´s va där utan alla bruna, så visste de att arrangörerna hade läst kontraktet ordentligt. Om inte, så gick man igenom kontraktet slaviskt.


Ang att festa hårt, eller ett hårt liv...

Lemmy i Mötley Crue, fick för ett antal år sedan för sig att byta blod...

Men fick då reda på att hans blod va så fullt av gifter, samt att hans kropp hade vant sig vid dessa gifter. Så att byta blod för honom kunde resultera i att han blev allvarligt sjuk, till och med döden.

Sen fick man reda på en hel del om allas våran OZZY, men det sparar vi.

ROCK ON!

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/07/16 :  08:44:29  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Sen fick man reda på en hel del om allas våran OZZY, men det sparar vi.



Ja snorta myror verkar ju vettigt..
Sen gick det utför....



//Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2004/07/16 :  09:27:38  Show Profile Send jari a Private Message
Ayayay.
Om Eddie (Van Halen) ville ha en skål med "M"(jornötter med choklad om) utan de bruna,skulle den vara tom.För alla M är bruna.
Men det kanske var tanken.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2004/07/16 :  10:34:47  Show Profile Send wallraff a Private Message
Nog för att Lemmy är galen, men han har nog aldrig spelat i Mötley Crue. Motörhead

Lemmy lär även ha kommenterat sina kvinnoaffärer enligt följande "Jag är född med en k*k, och den tänker jag använda"...

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/07/16 :  10:55:08  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Om Eddie (Van Halen) ville ha en skål med "M"(jornötter med choklad om) utan de bruna,skulle den vara tom.För alla M är bruna.
Men det kanske var tanken.


Nope..

http://www.choconet1.com/mandm.html




//Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2004/07/16 :  10:56:56  Show Profile Send Resonans a Private Message
Skönt att SVT gör sin plikt med public service. Det är ju det vi betalar för.

...music is the best...
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2004/07/16 :  11:57:53  Show Profile Send jari a Private Message
Sanoj.
Choconet är ej chokladdragerade jordnötter,det är vad som på svenska kallas "Non stop",färgglada chokladdrageer.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/07/16 :  12:05:50  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Jag åt flerfärgade M&M i går...med nötter i.



//Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2004/07/16 :  12:16:27  Show Profile Send jari a Private Message
Sanoj.
Ooops.M är något av favoritgodis,har aldrig sett annat än de bruna.Sökandet efter de färgglada chokladöverdragna jordnötterna får ta sin början.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/07/16 :  12:21:34  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Eller så är det jag som cyklar snett...kanske inte var nötter i dom . Men färgade M&M var det..


Back on topic...



//Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/07/16 :  13:15:58  Show Profile Send ayayay a Private Message
OOPS... Hehehe, kan man skylla på att man inte hade vaknat?

Lemmy = Motörhead, en självklarhet

M&M finns i flera färger, som länken mycket riktigt påvisar, vilken favorit färg har ni

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2004/07/17 :  01:47:36  Show Profile Send ILLY a Private Message
nejnejnejnejnej (osv)

Hade inte hunnit hem från jobbet när de visade filmen om inspelningen av Machine Head. Jag har varit Purple-fan sedan jag som femåring fick Perfect Strangers på kasettband i julklapp av min bror. Det är inte tillåtet för en sådan som jag att missa när något sådant visas på TV.

Någon i GBG-området som bandat?

Militant cyklist.
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/07/17 :  01:52:34  Show Profile Send krelle a Private Message
Tack SVT för denna trevliga sändning i 12 timmar.........mvh Krelle
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/07/17 :  02:02:54  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Krelle: instämmer, äntligen får man valuta för en del av de pengar man betalat in som tv-avgift.

Stay true, stay metal \m/

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2004/07/17 :  14:37:25  Show Profile Send wallraff a Private Message
Var gött att somna in i soffan och vakna pö om pö med tv:n påslagen och direkt åtnjuta lite kvalitetsmusik! Dock har jag idag lite svårt att veta vad jag drömt och vad jag verkligen såg på tv... Märkligt.

//Gula M&M

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/07/17 :  19:55:26  Show Profile Send filkingian a Private Message
Kom hem efter efterfesten och slog på tv:n...det var en film om ett band "Bad news", men killar var ruggigt lika dem i en gammal engelsk komediserie0(vad den nu hette), men kul var den=)

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/07/17 :  21:47:04  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
jari och Sanoj:

Kan inte låta bli att reda ut m och m&m frågan, trots att det knappast tillhör trådens ämne. Men det finns ju ingen avdelning för öppna ämnen - så vad gör man?

m och m&m är två olika produkter med i stort sett samma smak och innehåll: jordnötter överdrgna med något chokladliknande och ett hårt men sprött karamellskal. m&m är det anglosaxiska originalet. m den svenska kopian. m&m-karamellerna är olikfärgade medan alla är bruna i m-påsarna.

On topic igen please.
/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/07/17 :  22:06:27  Show Profile Send svejk a Private Message
Dokumenterären om den bästa (i min värld) hårdrockplatta som är gjord Machine Head Deep Purple var knäckande bra! Defenetivt inga nötter.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/07/17 :  22:38:47  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Tyckte också att Machine Head-reportaget var givande. Eftersom jag egentligen inte gillar hårdrock fick jag lära mig när nog oändligt mycket mer än vad jag kunde tidigare under fredagskvällen. (15-årige sonen satt klistrad fram till fyra på morgonen, så jag kunde inte undgå det...)

En fråga till skribenterna i tråden:

Är CD-utgåvan av Machine Head från 1997 något att ha ljudmässigt? Den heter något i stil med "Machine Head, 25th Anniversary Edition".

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/07/17 :  22:51:04  Show Profile Send svejk a Private Message
Är CD-utgåvan av Machine Head från 1997 något att ha ljudmässigt?

Yepp bara att handla! Lyckad remaster låtar mycket bra. Det följer med en platta till med remixer också bra. Går att hitta för typ 99 pix. Ska bara stå i samlingen, tillhör allmänbildningen !


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000