HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ozzy
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/07/01 :  14:28:49  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Interviewer: Do you have a Drinking Problem?

Ozzy: Yes..... I can't find a Bar!

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/07/01 :  17:04:01  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Ja Ozzy är ju som han är.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/07/02 :  08:47:11  Show Profile Send ayayay a Private Message
personifierad hårdrock

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2004/07/02 :  11:17:40  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Kul, men det var nog mindre kul när han fick sparken från Black Sabbath på grund av sina "drinking problems".
Det var på 70-talet. Har han fortfarande inte hittat någon bar?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/03 :  01:05:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ozzy är ett tragiskt livsöde. En helt fantastisk begåvning som bränner sig själv i något slags självförintande eld bestående av droger, död och förvirring. Han måste ha en enorm livskraft som över huvud taget lever idag.
Samtidigt har jag alltid gillat Ozzy´s musik. Den har en sådan intensitet och sådan närvaro att man ryser. Jag kommer ihåg på 70-talet då vi lyssnade mycket på Black Sabbath. De tidiga albumen är otroligt bra, jag lyssnar väldigt sällan på dom numera men jag kan fortfarande varenda ton utantill på vissa av dom.
Det är märkligt egentligen. Jag upplever det som så att musiken överlever men ljudet och produktionen är föråldrad. Därför känns det bättre att minnas musiken än att spela skivan. Konstigt eller hur?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2004/07/03 :  11:34:19  Show Profile Send Resonans a Private Message
Jisses Bernt - du är ju nästan filosofisk
Men jag håller med dig, ibland överträffas tekniken av minnena från musiken. Man måste nästan träna sig att se igenom produktionerna, speciellt med produktioner från 80-talet.

...music is the best...
Go to Top of Page

rocknrolf
Member

91 Posts

Posted - 2004/07/03 :  13:10:10  Show Profile Send rocknrolf a Private Message
Är det inte lite av charmen med 80-tals hårdrock att det inte låter så polerad och överproducerad. Det tycker iallafall jag.
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2004/07/03 :  14:32:59  Show Profile Send Resonans a Private Message
Jag tycker i allra högsta grad att mycket från åttiotalet ÄR överproducerat - kanske inte just för hårdrock iof. Det gjordes mycket bra hårdrock under den tiden. Men det gjordes även mycket skit, i form av hår-rock - och det är polerat till förbannelse. Tycker jag.

...music is the best...
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/07/04 :  12:34:07  Show Profile Send Larsho a Private Message
Bernt

Du har helt rätt, Ozzy är en begåvning utöver det vanliga som
tyvärr har kommit in på helt fel vägar, ack ack dessa droger

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/07/05 :  16:28:37  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Tyvärr är det väl så att Ozzy inte bara nyttjade alkohol i stora mängder utan även en hel rad annat. Det verkar inte finnas mycket kvar av hjärncellerna idag men jag tyckte bara att citatet var så typist honom. Lite galet men kul.
Ozzy hör väl dessutom ganska rejält dåligt som en konsekvens av allt högt ljud.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2004/07/06 :  14:34:07  Show Profile Send Resonans a Private Message
Men det där underhållningsprogrammet som går på tv ger jag inte mycket för. Det verkar vara ganska regisserat. I intervjuer, som handlar om musik istället för hundar osv, är han ju fortfarande skärpt. Att han talar slöddrigt och är härjad vill väl framställas extra mycket i tv antar jag.


...music is the best...
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2004/07/08 :  19:14:57  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"I intervjuer, som handlar om musik istället för hundar osv, är han ju fortfarande skärpt."

Han är faktiskt ganska skärpt hela tiden så länge han är någorlunda nykter. I varje avsnitt av the Osbournes blixtrar han till åtminstone någon gång med en kvick kommentar eller underfundig elakhet.
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/07/16 :  13:06:52  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Ozzy är numera nykterist.
Orsaken till att han sluddrar är att hans skalle har tagit sådan skada av hans tidigare alkoholproblem och att han lider av en Nervsjukdom (har jag för mig)
Skulle nog vilja påstå att Sharon är en bidragande orsak till att han överhuvudet taget lever idag.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2004/07/16 :  13:45:48  Show Profile Send lazyboy a Private Message
nykterist vette tusan. Kollade på avsnittet när han var ute och fiskade med sin son. Han sänkte ett antal corona under turen. Men han kanske inte räknar öl som alkohol...Dessutom har han väl sagt att han gick på piller då och då under inspelningen av serien

lazyboy
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/07/16 :  21:00:10  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Lazy, Det var mer än vad jag visste (coronan) Pillrerna nämnde han i något special avsnitt av serien och då sade han att det var för hans nervsjukdom, men om det stämmer eller inte låter jag vara osagt.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000