HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Ytmonterad transistor i dator. lite ot
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/07/14 :  18:03:16  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Tjena, några av er här borde nog kunna svara på min fråga; Det sitter en bränd ytmonterad transistor i min trasiga laptop. På den står det U2b eller U2.8... vad kan det vara för någon?
Har letat lite i databaser men jag tror jag har för lite info... Ska kolla lite på kretsen sen och försöka luska ut om det är en pnp eller npn.

Den sitter vid s-video-utgången med två ben från kontakten och ett mot utgången. Det sitter en likadan precis bredvid som verkar ha samma funktion, hur kan jag mäta på den? 0,7v spänningsfall från bas till emitter?

Euroline - T-Amp - DIY

Edited by - Fisksmisk ola on 2004/07/14 18:18:28

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/07/14 :  18:23:02  Show Profile Send UrSv a Private Message
http://www.elektronik-kompendium.de/sites/praxis/smdcode.php
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/07/14 :  19:51:50  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Tackar UrSv

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000