HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vifa A/V kit från Madisound
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rpetersson
Starting Member

23 Posts

Posted - 2004/07/14 :  08:39:49  Show Profile Send rpetersson a Private Message
Någon som har några erfarenheter av nämnda kit? Då jag är totalt newbie när det gäller att beräkna lådvolym, delningsfilter osv. tänkte jag eventuellt köra på detta. Kitet verkar intressant då det innehåller:
2 x Vifa M13SG-09-16 (skärmad)
1 x Vifa D25ASG-05 (skärmad)
1 x färdigt delningfilter
Låda gör jag själv med volym som ritningen föreskriver. Denna MTM center är tänkt att användas för film tillsammanas med mina nyligen tillverkade HFLS-1:or (som jag för övrigt är mycket nöjd med). Vad tror ni om klangmatchningen mellan dessa högtalare?

rpetersson
Starting Member

23 Posts

Posted - 2004/07/14 :  08:56:01  Show Profile Send rpetersson a Private Message
Här är en snubbe som gjort något liknande jag tänkt göra: http://www.lungster.com/l/speakers/mtmcenter/mtmcenter.html
Go to Top of Page

Lasse Å
Member

118 Posts

Posted - 2004/07/14 :  11:43:39  Show Profile Send Lasse Å a Private Message
Kolla på: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=22785 där finns beskrivning på en som har gjort en center till HFLS-1 som borde klangmatcha bra.
Go to Top of Page

rpetersson
Starting Member

23 Posts

Posted - 2004/07/14 :  12:38:20  Show Profile Send rpetersson a Private Message
Läste den tråden tidigare och kom fram till att jag vill slippa problemen med skärming av elementen. Därför såg just Madisounds kit bra ut. Antar att jag får köpa ett kit och testa helt enkelt.
Go to Top of Page

Lasse Å
Member

118 Posts

Posted - 2004/07/14 :  14:40:46  Show Profile Send Lasse Å a Private Message
Ok. Trodde inte att det var så svårt att skärma ett element, borde det inte bara va att köpa magneter och kåpor på typ hifikit och testa?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000