HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 HiFiForum.nu testar Pathos Logos
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/12 :  21:52:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
I Maj testade vår medlem Neodynium en förstärkare från Italienska Pathos.

Ni hittar den i vårt artikelregister som vanligt.

Direktlänk

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/07/13 :  00:53:25  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Hoppas ni gillar den!
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2004/07/13 :  09:05:50  Show Profile Send MatsT a Private Message
Trevlig artikel, Pathos förtjänar uppmärksamhet.

Jag har hört "Twin Towers" och "In Power", båda dessa använder "INPOL" och låter mycket bra. Det hade varit kul att ställa en "Logos" bredvid och jämföra, Pathos själva skriver:
quote:
That’s why, after almost two years of design, prototypes, testing and listening, the new Logos integrated amplifier finally went as close as possible to the peerless quality provided by our proprietary INPOL technology.


"Logos" använder tydligen ett mer konventionellt utgångssteg med transistorer men det verkar väl som om de lyckats bra med det.
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/07/13 :  09:29:01  Show Profile Send ayayay a Private Message
Mycket trevlig artikel.

Helt klart bland de läckraste kylflänsar som jag någonsin skådat


"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

cliff
Member

80 Posts

Posted - 2004/07/13 :  10:53:21  Show Profile Send cliff a Private Message
Bra artikel. Hur står sig Pathos Classic One mot en logos? Har en sådan själv. Skulle vara intressant och få veta likheter/olikheter mellan dem.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/13 :  12:11:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Håller med dig MatsT. Detta är ett märke som har levt lite i skuggan.

En underbar maskin, på alla sätt och vis. Jag tittade på den i flera timmar innan jag tog fram kameran.
Ren tur att jag inte hade pengar då den fanns hemma hos mig för fotografering. För då hade den stannat!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/14 :  00:40:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Visst är det läckra kylflänsar. Gissa om dessa blev varma.
Gissar på 60 grader.

En liten läcker bild bara...


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2004/07/14 :  01:16:38  Show Profile Send Snoddas a Private Message
JÖSSES!

Ta mej f*n något av det vackraste jag någonsin sett
i förstärkarväg! Kan förstå att fler och fler fastnar
för rör ! Kunde haft en sådan stående hemma bara för
syns skull! Att det sen kan låta bra också är ju bara
ett plus!

Ps. Vad kostar skapelsen??

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

Edited by - Snoddas on 2004/07/14 01:17:28
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/14 :  09:42:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tror priset låg vid 40000:-
Det var nog tur det, hade det varit något lägre hade jag köpte en på kredit

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2004/07/14 :  10:01:32  Show Profile Send MatsT a Private Message
De har ju Classic One som inte är särskilt dyr också.



Hemsida för de som inte orkar läsa testen och skriva in själv.
http://www.pathosacoustics.com/indexeng.htm

Sam Tellig tycker så här.
http://www.pathosacoustics.com/nov03.pdf
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/14 :  11:44:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Den till skillnad från Logosen tycker min fru är FUL. Då spelare det nog INGEN roll att det är halva priset.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/07/14 :  12:36:16  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Jag tycker den lilla krabaten är snygg..
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/14 :  13:18:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag håller med Neo, men har hon sagt att den är FUL, så kommer den inte in i vardagsrummet om den så är gratis *ironi*

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2004/07/14 :  20:44:12  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Har också en Pathos, fast en Classic One, hemma. Låter härligt tillsammans med JmLab Electra 926.
Jag tycker om saker som blir varma. Då vet man att de arbetar. Jag kan inte hålla fingrarna på kylflänsen när den stått i gång en stund.
Klass A är härligt.

Edited by - Tifosi on 2004/07/19 13:21:54
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/07/14 :  20:49:04  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Finishen och kvaliteten är på topp med Pathos förstärkaren.

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

cliff
Member

80 Posts

Posted - 2004/07/14 :  21:02:23  Show Profile Send cliff a Private Message
Classic One jobbar inte i klass A men det kanske inte var det du menade? Suverän förstärkare är det alla fall.
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2004/07/19 :  13:20:48  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Jag har läst i nån recension att Classic One jobbar i klass A de första 8 Watten och Logos de första 12 Watten.
Oavsett klass A eller AB så är det härligt med varma grejor
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/19 :  14:11:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Såg det nya Juli-Augusti numret av Hifi&Musik.

Gissa vilken förstärkare de har testat. Måste nog köpa den och se vad de tyckte om "snyggingen"


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/07/19 14:19:22
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/19 :  16:53:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Äsch, H&M trodde ju den var fransk... Dom får väl läsa på lite!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/19 :  22:54:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Research?

Seriöst alltså?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2004/07/20 :  00:00:05  Show Profile Send K-man a Private Message
Trevlig artikel om en trevlig stärkare med ett trevligt ljud och med trevligt utseende visat med trevliga bilder...trevligt kort sagt!

Tack för den!

\\K-man
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/20 :  00:16:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Menar du artikel HÄR på forumet eller i H&M ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2004/07/20 :  00:25:13  Show Profile Send K-man a Private Message
Antar att det är mitt inlägg du syftar på? och i så fall är svaret att jag menar HÄR!

\\K-man
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/07/20 :  01:25:04  Show Profile Send Ayn a Private Message
Hoppas lite konstruktiv kritik är välkommen och inte tas på fel sätt...

...för just konstruktiv kritik kände jag saknades lite i artikeln! Enligt artikeln gör denna förstärkare allt rätt - och nämner då inget område där den kommer till korta på något vis. Är det alltså en perfekt förstärkare som alla borde köpa oavsett ljudideal? Om inte, varför inte? Hur utmärker den sig?

I övrigt sällar jag mig till skaran som applåderar, tackar och bockar för en fin artikel med härliga bilder. Riktigt kul i allmänhet att moderatorgänget jobbar hårt för att göra HF.nu till något extra! Fortsätt så!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/20 :  10:04:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ayn, tack för feedbacken. Bra kan alltid bli bättre.



Fransk? Ja, jag säger då det, det måste vara "tryckfelsnisse" som dök upp. De hade nog bråttom på slutet. "Fort och fel" drabbar oss alla, tyvärr...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/07/20 :  12:12:47  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Ayn: Jo det är väl sant. Tack för kritiken! Finns alltid något att lära sig!

Jag skrev utifrån mitt lilla rum och de små Electrorna som jag hade till förfogande. Jag hittade faktiskt inget att klaga på då jag tom tyckte att priset var ok för en sådan kompetent förstärkare. Skulle jag haft ett par otroligt tröga högtalare i ett mycket stort rum så kanske jag hade tyckt att kraften inte räckte till... eller om någon matchningsfråga kom upp mellan högtalare/kablar el liknande så kunde ju fel uppstått.. detta hände inte heller. Sen har jag ju hört bättre stärkare.. men de har alla kostat MYCKET mer.. så det kan man ju inte heller se som något negativt. Det finns nästan alltid något som är bättre ute där någonstans!

Håller med dock att man borde få med de (om det finns några) dåliga sidor också... Skall försöka tänka på detta tills nästa test.

Mvh,

Patrick "Neo"

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000