HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny avdelning: "Partnerhörnan"?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2004/07/09 :  22:40:45  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Fick en knasig idé nyss när jag funderade på hur min sambo skulle reagera på min planerade uppgradering av vinylspelare...

Varför inte inrätta en "Partnerhörna" här på forumet? Där våra äkta/halväkta/oäkta hälfter kan få lufta sina åsikter med likasinnade, eller åtminstone (hur f** stavas det ordet?) de som sitter i samma sits... Lite fler kvinnor hade väl inte skadat? Det kanske inte hade blivit samma testosteronstinna stämning i vissa skyttegravstrådar heller med lite damer närvarande...

En knäpp undran från
/Georg

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/09 :  22:45:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tyvärr tror jag inte att vi skulle få så många inlägg där... De tycker nog att vi spenderar för mycket tid vil anläggningen och Datorn. Skulle se sätta sig, så blir inte inte mycket annan tid över...

Men detta är dock vad jag tror, för MIN fru skulle aldrig sätta sig och skriva nåt här.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/07/09 :  22:54:59  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Partnerhörna vore väl ungefär det samma som när någon här på forumet ville ha ett forum för att disskutera "annat" i.

Det blev nerröstat direkt, med andra ord ! detta är och kommer och förbli ett hifi-forum !!!!!!!!

Så du får nog ha ditt eget lilla forum med sambon där hemma ! :-)

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2004/07/09 22:56:45
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/07/09 :  23:47:10  Show Profile Send Machine a Private Message
www.hififorumsambo.nu kanske vore nåt för dem?
Om det nu existerade vill säga........

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/10 :  02:04:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag skulle vara nöjd om frun ville sitta med och lyssna..., Jag har en lång bit kvar tills dess,,, Gissa då hur långt det är kvar till att posta på fourmet.

Iden är kul, men nästan praktisk ogenomförbar

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/10 :  02:13:34  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
www.hififorumsambo.nu
LOL

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/11 :  01:21:13  Show Profile Send Mahler a Private Message
ROOOOOAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRR!!!!!

Mvh

Tigrinnan!!


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/07/11 :  01:40:24  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Likestilling mellom kjønnene er vel og bra, men det er et faktum at Hi-Fi er en hobby som er SVÆRT mannsdominert og sikkert vil forbli det. Var på en Hi-Fi auksjon en gang, var sikkert 300-400 mennesker til stede, av dem så jeg kanskje ETT kvinnemenneske (og hun var selvsagt i følge med mannen sin)...

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2004/07/11 :  02:48:46  Show Profile Send jonasz a Private Message
Varför inte ett "Övriga frågor" forum??
Funkar ju jättebra på Faktiskt.se och skapar en trevlig stämning. Kan ju vara trevligt att vidareutveckla vissa ämnen med personer man träffat via HiFiForum. Tror att det skulle skapa en viss kompis/trevnads/mys faktor. Vårt intresse för hifi är ju förståss orsaken till att vi träffats men det vore ju kul att få en plats där vi kunde fortsätta odla bekantskaper över nätet.

mvh

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/07/11 :  03:01:31  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Håller med Jonas här. Det funkar faktiskt på faktiskt. :)
Förstår inte riktigt varför det inte skulle funka. Har ni testat förut? Vad hände iså fall?

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/07/11 :  05:39:59  Show Profile Send Amund a Private Message
Vi har ju nyligen lagt ner diskutionen om en "övrig/ot" avdelning, det kommer inte att bli någon och det blev ju respekterat till slut.


/Amun

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000