HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Senaste High Fidelitity - bra eller ...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/09 :  10:31:33  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hej på Er,

Som ickeprenumerant köpte jag senaste High Fidelity så sent som igår.
Första utan det prassliga plasten. Första utan cd'n.

Kalla mig hopplöst positiv men jag tycker numret var bra. Jag tycker det var trevlig läsning, förhållandevis bra (läs intressanta) produkter som testades och OK bilder. Trevligt också att se bilder på gubb...sorry - pojkarna bakom tidningen!

Skivan saknas naturligtvis litegrann. Men allt är inte för evigt!?!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/09 :  10:43:46  Show Profile Send Mahler a Private Message
Ja själv saknar jag skivan mkt faktiskt!!

Även om mkt inte var i min smak har jag ändå fått många nya tips och framförallt är skivan ett bra verktyg när man lär känna sin anläggning.

Tycker även det är en aning hutlöst att behålla rövarpriset på 75 spänn UTAN skivan!! Hade förväntat mig en prissänkning faktiskt!!

75 kr med skiva var ett klipp. Utan skiva ett rån!! :)

Men tidningens kvalitet som sådan kan man inte klaga på!! :)

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/09 :  11:23:40  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hej,

Ja, skivan har diskuterats ett par gånger redan.

Jag tyckte det var en trevlig stund att läsa igenom artiklarna i tidningen. Hoppas dom börjar med nått kåseri eller redaktörsruta och skriver nått "smart". Skulle höja ytterligare...Likaså djuplodande tester av lite tyngre prylar är önskvärt.

Pengar e pengar e pengar. 8 nummer per år och 75 kr är inte det allvarligaste hålet i plånboken...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2004/07/09 :  12:56:59  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Fick en spontan känsla av att de nya sidorna innehåller en hel del prylar som en vanlig kommunalanställd har råd med (yippee).
För min del är inte hembioprylar så intressant, men det är väl däråt man måste gå om ens tidning ska överleva (suck).

Kommer att sakna skivan, men inte så länge antagligen...


Boergars

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:10:51  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Bra att man kan bläddra i tidningen i butiken! Dålig korrekturläsning som vanligt.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:17:09  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Personligen så gillar jag annars tidning rätt bra även om den inte ser nåt vidare ut dock. Innehållet har varit bra och haft en hög nivå och verkligen nischad på ett bra sätt. Först att dom tog bort skivan är en sak men att försöka behålla samma pris kommer dom att förlora många kunder på. Tidningen är för tunn och lite för mycket reklam för att den ska hålla sig då. Sen stora saker är när man nu på första sidan börjar ha projektorer och flerkanals produkter så känns det som den börjar gå ifrån mer och mer från vadtidningen verkligen har stått stolta för.

Kanske går det inget vidare för dom och att dom försöker hitta nya vägar men direkt när dom bryter ut på det här sättet så får dom då också flera nya konkurrenter. Flerkanals intresset och inte minst målgruppen växer absolut större varken man vill eller inte men är det rätt sätt iaf?

Jag prenumerar på en del tidningar och bland annat på ett del amerikanska sådana som jag också beställt från USA. Dessa tidningar innehåller absolut en hel del reklam också men samtidgt så är dom väldigt mycket tjockare, hälften till priset och väldigt bra gjorda och ett trevligt innehåll. Det är absolut skillnad på tidningsmarknader men fortsätter High Fidelity som dom gör nu så är den iaf helt slutläst för mig själv.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:31:08  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
Klart dom vil ha 75:- dom ville ju inte sänka sin lön som dom har ju! :)

/rillo
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:37:34  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Numret var bra... fina och roliga reportage där också!! Det från Timbre var ju roligt..
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:50:35  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Ja det dyker allt som oftast upp lite danska ord även i den svenska versionen. Lite andra småmissar också. Det stör mig endast lite.

Innehåller är det roliga och viktiga. Stimulerande och läsa om andras erfarenheter och tankar kring hifi.

Jag önskar en starkare inriktning på exklusivare hifi.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/07/09 :  14:03:38  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Tycker absolut också att en mer renodlad hifi tidning som främst siktar på highend utrustning och mer komplexa lösningar av olika slag. Även om det inte alltid behöver ha en stor prislapp så iaf att utgå från att dess läsare inte är nybörjare och försöka hålla innehållet för en högre nivå. Inte minst ett snyggare innehåll också om dom ska försöka hålla samma pris på tidningen.

Som det är nu så är det bara en nergång.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

VA333ES
Member

90 Posts

Posted - 2004/07/10 :  12:07:31  Show Profile Send VA333ES a Private Message
Stereophile är ju mycket trevlig. Kostar dessutom $27 för ett helår (bra att påminna). Jag köpte High Fidelity då de skickade med sina skivor, men nu när de är borta känns 75 kronor för dyrt. Så då läser man Stereophile istället.

Flerkanal läser man om i Widescreen Review som är den klart bästa tidningen om hemmabio, både teknik och produkter, samt kommande lösningar.

Jag skulle säga att läser man dessa båda tidningar har man extremt bra täckning på såväl 2-kanal som multikanalsområdet.

Stereon: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67255
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2004/07/10 :  12:56:44  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Problemet med utländska tidningar är att många av dom produkter som dom skriver om aldrig hittar hit.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/10 :  13:00:58  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
BjörnOla:
Sant så sant...fast jag kan läsa för läsningens skull! Det är underhållande!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/07/10 :  13:36:46  Show Profile Send FBK a Private Message
EngelholmAudio!
.Likaså djuplodande tester av lite tyngre prylar är önskvärt.

Du kan inte mena att de testar för lite tunga prylar. Deras tester innehåller ju mest dyra grejer.

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Thor
Member

78 Posts

Posted - 2004/07/10 :  18:21:14  Show Profile Send Thor a Private Message
Inte för att jag köpt den speciellt ofta, men $27 för ett helår kunde jag inte motstå. Alltid roligt att hitta en ny tidning i brevlådan när man kommer hem

När det gäller HighFidelity så kan de glömma att jag tänker betala 75 spänn per nummer, utan skiva !
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/07/10 :  18:25:06  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Du kan inte mena att de testar för lite tunga prylar. Deras tester innehåller ju mest dyra grejer.


Nä, jag skulle oxå vilja se lite reportage/tester av tyngre hifi.




//Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

VA333ES
Member

90 Posts

Posted - 2004/07/10 :  19:21:13  Show Profile Send VA333ES a Private Message
Man kan ju alltid importera den där nya apparaten som visar sig sätta ny standard.

Jag har inget emot att läsa bra amerikanska tidningar för jag resonerar som så att om de testar en produkt som totalt saknar motstycke och man känner sig köpsugen kan man ju importera den. Dock tycker jag ju att tendensen är att många produkter även hittar till Europa, om än inte nödvändigtvis Sverige. Så att testerna i Stereophile och WSR skulle vara oanvändbara i det här landet håller jag inte med om.

En svensk Stereophile vore bra. High Fidelity är ett steg på vägen, men de behöver ta sig i kragen, framförallt sedan de slopat CDn. En tjockare tidning för de investerade slantarna vore inte dumt.

Stereon: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67255
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/10 :  22:29:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Trevlig läsning i tidningen... Bättre än tidigare.
MEN var det inte dåligt tryck i bilderna ?!
DVS inget fel på fotograferingen, (Timbre hade nog fixat dem till repotaget från sig), men verkade som det var HÅRT rastrerat eller nåt... Väldigt pixligt/punker i bilderna.

Eller är det bara jag som har damm och pixelsjukan ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000