Är det någon som har specifikationen (både hårdvara och mjukvara) på det kommunikations-protokoll som används av de flesta Mark Levinson produkter? OBS! Det är inte PHAST protokollet som jag är ute efter utan Madrigals properitära protokoll ...
Anledningen till att jag undrar detta är att jag håller på och utvecklar mjukvara för att styra all ljud- och bild-utrustning i mitt lyssningsrum. On/off kan jag visseligen reda styra på de Mark Levinson prylar som jag äger, men det vore ganska kul att kunna få ytterligare information om status på slutsteg, arbetstemeratur på kylflänsar ... etc ... Inte för att jag har någon större nytta av att veta dessa parametrar men det vore ju häftigt om jag kunde få denna typ av information presenterad på en display (på fjärrkontrollen kanske ...) ...
Jag har varit i kontakt med Madrigal och de vägrar lämna ut någon information om protokollet. Inte ens om jag var beredd att underteckan en NDA . Levinson-prylarna är för mig så pass dyra prylar att jag inte ens vågar testa något utan att veta specifikationerna på protokollet ...
Har du hört dig för på diverse utländska forum ? Eller hos importören ?
johan_björklund,
Nej, jag har inte hört med importören, Steensen Audio (http://www.steensen.dk). Om importören har specifikationen så tillåter nog inte Madrigal att den lämnas ut. När jag pratade med Todd Sutherland på Madrigal och han var väldigt specifik på att protokollet var ett internt protokoll och att de absolut inte ville lämna ut det. Speciellt inte till en hacker som mig .
Att posta frågan på diverse utlänska forum är kanske värt ett försök ... Tack för tipset ... !