HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 USA-specad Mark Levinson no383 ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stephan O
Member

94 Posts

Posted - 2004/07/09 :  09:54:20  Show Profile Send Stephan O a Private Message
Hej!
Jag har ev en möjlighet att få tag på en USA-specad Mark Levinson till ett mycket fördelaktigt pris.
Jag vet att jag kommer att få konvertera den från 110 V till 230 V. Någon som vet hur omfattande en sådan "operation" är på no 383?
Hur är det med 60Hz till 50 Hz ?? Jag har hört att Krell har vissa modeller som inte klarar 50 Hz utan att man måste byta ut vissa kretsar. Någon som vet hur det är med Mark Levinson no 383??
Mark Levinson i USA är inte speciellt "kundvänliga" på att svara på dessa frågor, därför ställer jag dem här.
Vem är generalagent för Mark Levinson i Sverige (finns det någon?) ?
PÅ MLs sida får jag endast fram en dansk adress.
Mvh Stephan

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/07/09 :  10:03:12  Show Profile Send 10 a Private Message
Jag kan i alla fall svara på att danskarna sköter distributionen i Sverige också. De borde ju dessutom kunna svara på om du behöver få den konverterad ā la Krell också. Jag har ett minne av att ML också sysslar med sån idioti, men jag vet inte om det gäller 383, eller ens helt 100 om det stämmer alls!
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/07/09 :  10:51:32  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Här kanske du kan få hjälp:

http://www.steensen.dk/

Mvh
Joakim

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/07/09 :  15:50:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Vad kostar en 220/110 volts monster trafo ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Stephan O
Member

94 Posts

Posted - 2004/07/10 :  12:22:44  Show Profile Send Stephan O a Private Message
Vet ej vad en monstertrafo kostar, eller vad det skulle kosta att bygga om no 383.
Dock har jag fått veta att 50 eller 60 Hz är "factory set" från fabriken (samma som spänningen), vilket jag tolkar som om att en USA speced no 383 inte automatiskt klarar 50 Hz.
Mvh Stephan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000