HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 ZACHRY D250 VS VINCENT 331
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

thule
Member

86 Posts

Posted - 2004/08/21 :  21:18:40  Show Profile Send thule a Private Message
Ni kan få lyssna på denna vincenten, och bara enbart thule förstärkaren till hela register....


Det blir sämre bas med vincenten men kör jag den till toppen och thule till basarna så blir det bättre....konstigt
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/21 :  21:25:23  Show Profile
quote:
Ni kan få lyssna på denna vincenten, och bara enbart thule förstärkaren till hela register....


Det blir sämre bas med vincenten men kör jag den till toppen och thule till basarna så blir det bättre....konstigt

Thule? Nyss var det Zachry...Du får ta o bestämma dig snart...

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

thule
Member

86 Posts

Posted - 2004/08/21 :  22:23:37  Show Profile Send thule a Private Message
När jag hade vincenten på test så hade jag inte zachry men köpte till dom efteråt tanken var att köpa vincenten, förlora all bas med detta kraftverk enligt alla...
Vincenten var väl inte så bra uppåt heller.
Jag gjorde en test mellan thule och vincenten.
Om bryggade ihop thule och vincenten så lätt det bättre än att köra vincenten enbart till basarna....
Men tanken var att köra zachry stegen i mono utan delningfiltret i zachry.Men nu köra dom aktiva mer bas då.. Än att mono koppla stegen utan delningsfilteret i zachry.


Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/21 :  22:57:32  Show Profile
quote:
förlora all bas med detta kraftverk enligt alla...


God baskontroll kan upplevas som "mindre" bas. Jag ska inte säga att det är så i ditt fall men basen flyter lätt ut och kan upplevas som fylligare med lite klenare grejor. Jag har upplevt liknande fenomen då jag jämfört mellan enkelt slusteg vs. biampat.
Lät som om det blev mindre bas med dubbla steg då det i själva verket blev bättre kontroll än med endast ett slutsteg.

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/21 :  23:07:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:

fidelityn skrev:
Zalve: Har du inget bättre att skriva som moderator?


Idag hade jag inte det... Så jag har restrektioner om vad jag får skriva ?!

Gnugga sömnen ur ögonen och läs inläggen. För du verkade bomma min smiley efteråt.

Efter ett sånt inlägg på tre rader med ingen info om hur testen gick till, och så läser man längre ner att Zachry stegen är till salu
Dessutom verkar Thule ha jämfört 331'an mot ETT Zachry om man kollar in prisjämförelsen. Ännu mer intressant då att Thulen vann.

Mest intressant är nog att Zachryn vann på mellanregister och diskant, då Zachry mest är sett som ett BAS-STEG.

Men det är väl lika bra tt jag håller tyst så att fidelityn blir nöjd och glad.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

thule
Member

86 Posts

Posted - 2004/08/21 :  23:30:30  Show Profile Send thule a Private Message
ZALVE DET KANSKE ÄR BRA,MEN JAG UPPLEVDE DET SOM NOLL ORK I STEGET.
OCH GANSKA TRÅKIGT UPPÅT..PS KANSKE PASSAR TILL KLIPSH MEN EJ TILL MINA BURKAR....
P:S JAG AVGÖR OM JAG VILL SÄLJA ELLER INTE..


Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2004/08/21 :  23:43:11  Show Profile Send Smackman a Private Message
Thule och fidelityn ni är komiska pojkar utan humor så sluta att skojja nu om erat Zachryn steg ....
Jag tycker det känns som ni enbart vill jävlas med era utlåtanden..
Så mitt tips är: Antingen sköljer ni öronen ordentligt eller så är det bara och gå till hi-fi doktorn :=)


Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/21 :  23:47:49  Show Profile
quote:
Zalve: Har du inget bättre att skriva som moderator?

Vet du inte att på Lördagar mellan 16-18 får moderatorerna skriva vad de vill...

quote:
ZALVE DET KANSKE ÄR BRA,MEN JAG UPPLEVDE DET SOM NOLL ORK I STEGET.
OCH GANSKA TRÅKIGT UPPÅT


Det du beskriver låter så emotsägelsefullt helatiden.

1. "Noll ork"
strömförsörjningen är säkerligen god för uppåt 100A (minst),samt att tillverkaren specar den till ca.1kw i 1-ohm. Vincent(ShengYa) är inte direkt kända för att överspeca sina grejor,snarare tvärtom.

2."Ganska tråkigt uppåt"
Det sitter rör i förförstärkardelen...Och låter därefter. Allt annat än tråkigt.

Menmen. Jag kan ju inte sitta här och säga vad du tycker är bra eller dåligt men kan någon låna mig ett par Zachry D-250 så lovar jag att återkomma med en lång recension under "hårdvara recensioner".


Edit: Thule,nu hade du Caps-Lock intryckt igen

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...

Edited by - mje1 on 2004/08/21 23:49:32
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2004/08/21 :  23:50:55  Show Profile Send Smackman a Private Message
mje1 ! jag håller med dig till 100% ;=)


Go to Top of Page

thule
Member

86 Posts

Posted - 2004/08/21 :  23:53:35  Show Profile Send thule a Private Message
äR dEt bÄtTrE sÅ hÄr
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2004/08/22 :  00:38:45  Show Profile Send fidelityn a Private Message
mje1: Du kan få hitta på vilka specar du vill, Vincent-steget låter inte bättre för det. http://www.vincent-tac.de/en/trans/SA_31.htm#
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/08/22 :  01:16:29  Show Profile Send Sanoj a Private Message
mje1, varför så stor text. Är du rädd att ingen hör dig...


//Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/08/22 :  01:21:07  Show Profile
Detta var veckans roligaste tråd tycker jag

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/22 :  11:41:55  Show Profile
quote:
mje1: Du kan få hitta på vilka specar du vill, Vincent-steget låter inte bättre för det.

Nu är det så att jag i första hand baserar mina uttalanden på de lyssningsintryck jag har av 331:an de senaste åren. Jag menar bara att de teckniska specarna stämmer bra överens med det jag upplever då jag lyssnat en hel del på det.

Om ingen lånar mig ett par Zachry D-250 så köper jag ett par. Först då kan vi få en rolig tråd...Obs att jag blindtestar ALLTID.

Fanken,vem vet. Vincent SP-991 kanske fått en farlig konkurrent på billiga monoblock...
Tittar man riktigt noga på bilden kan man se att Zachryloggan är överklistrad. "Krell" ser det ut att ha stått. Fanken,Krell OEM:ar monoblock åt Zachry. Är det sant? Undrar vad det är egentligen...Jag gissar på FPB-750.

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2004/08/22 :  11:55:43  Show Profile Send fidelityn a Private Message
LOL
Go to Top of Page

thule
Member

86 Posts

Posted - 2004/08/22 :  12:57:21  Show Profile Send thule a Private Message
Mje 1 du kan låna mina Zachry D250
Go to Top of Page

thule
Member

86 Posts

Posted - 2004/08/22 :  13:34:51  Show Profile Send thule a Private Message

Förövrigt har jag ägt ett Vincent SP-331 hybridslutsteg med en j**la skön klang,tröttnade dock på "rör"-ljudet och köpte mig ett SP-993. Det står kvar o jag är jäkligt nöjd,fast det är ju ett transistorsteg dock...

Nyss var det så bra 331vincenten.....

--------------------------------------------------------------------------------

Go to Top of Page

thule
Member

86 Posts

Posted - 2004/08/22 :  13:36:56  Show Profile Send thule a Private Message
Mje 1 Känner du igen texten som du skrev.....



Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/22 :  13:54:44  Show Profile
Eeeh...Ja?
Jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra..?
Ovanstående citat är mitt omdöme om 331:an relaterat till ett Klass-A slutsteg på 30kg och 3ggr så dyrt. Det låter bra mycket bättre än 331:an och ja, jag tröttnade på rörljudet men det har mera med mina ideal att göra än att det skulle låta dåligt eller vara kraftlöst vilket det absolut inte är. Det var ju inte direkt så att jag sprang o letade efter ett par Zachry-monoblock efteråt...

Nu får du snart ge dig...

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2004/08/22 :  14:15:32  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Vad har du komponerat ihop för spec på detta barsebäck-edition slutsteg då? 4-6kw?

Håller med ben dover, roligaste tråden på länge
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/22 :  14:24:59  Show Profile
quote:
Håller med ben dover, roligaste tråden på länge

Du verkar inte vara medveten om att det är du och Thule som står för underhållningen i tråden...

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/08/22 :  14:29:26  Show Profile
mje1

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2004/08/22 :  15:00:13  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Jag är medveten om att du inte jämfört dessa steg, du hittar på specar, och du kan inte acceptera att folk kan ha olika åsikter.

Själv anser jag att båda dessa märken är lågvattenmärken men det var inte det tråden handlade om.

Är du nöjd med ditt/dina steg så är det väl jättebra, men försök inte tvinga på mig dina åsikter för då lär väl det här tjafset fortsätta i all oändlighet. Men åh andra sidan kan ju det bli kul också
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2004/08/22 :  15:09:44  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Fantastiskt underhållande tråd denna...Föga förvånande att se att många direkt tar struptag på den stackare som vågar hävda att en billig produkt av ett märke som det inte är fint att tycka bra om, kan vara bättre än en fin dyr produkt som det är politiskt korrekt att tycka bra om...

OBS Jag hävdar inte att "thule" har rätt, jag har ej båda produkterna här för jämförelse, men fortfarande en underbart roande tråd....
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/08/22 :  16:14:06  Show Profile
Thule skrev:
quote:
TYCKER INTE HELLER ATT DET FINNS NÅGON FÄRSTÄRKARE FÖR 20000KR SOM HAR NÅN KRAFT


Yterliggare ett frågetecken...Har de höjt priserna på Zahrys monoblock...

Fidelityn:Skulle vara intressant att veta vilken effektspec som är påhittad av mig..

Klart att ni får tycka vad ni vill. Du nämnde något om lågvattenmärken,ett sådant måste väl ändå vara påståendet som startade tråden...

Jag försökte nyss lägga en beställning på 6st Zachry D-250 för Tri-ampning hos ljudia men de var tyvärr slut. Efterfrågan hade ökat något enormt efter en avslöjande slutstegsduell på www.hififorum.nu med Zachry som solklar vinnare.

Säg till när du skall uppgradera Fidelityn. Kompisen har en Proson hembioreciever som kan bli din för en femhundring. Bara att skicka ett PM om du är intresserad.

Edit:Stavningeeeen

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...

Edited by - mje1 on 2004/08/22 16:15:04
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.77 sekunder. Snitz Forums 2000