HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stativ till B&W DM602 S3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

More
Member

126 Posts

Posted - 2004/07/05 :  16:47:52  Show Profile Send More a Private Message
Jag ska nog köpa ett par nya B&W DM602 S3 högtalare och letar efter ett par stativ till dom. Stativen ska vara så billiga som möjligt och ska vara ganska snygga. Ska vara ca 40-50cm höga.

Någon som vet någon sida där man kan köpa och kolla på stativ?

Mycket tacksam för svar...!

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/07/05 :  17:11:58  Show Profile Send MartinH a Private Message
Tänk dock på att ett par bra stativ kan göra MYCKET för ljudet, så snåla inte för mycket....

/Martin
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/07/05 :  18:05:50  Show Profile Send luften a Private Message
Jag använder mej av Soundstyle X122 till mina DM602S3, passar riktigt bra ihop tycker jag. Finns flera på forumet som använt samma stativ till dessa högtalare, en sökning kan säkert hitta bilder på det. Stativet finns exempelvis på --> http://www.hifiklubben.se/iz.asp?id=3|p|244|244|1512|pdetail

//air
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/07/05 :  18:14:30  Show Profile Send Poe a Private Message
Jag hade tidigare ett par 602 S3:or samt ett par ljusgråa VM-acoustics (45cm), som Hi-fi klubben säljer. Mycket prisvärda och matchar 602:orna visuellt.

Edit: Slänger in en bild på hur det brukade se ut.

eof
Min anläggning

Edited by - Poe on 2004/07/05 20:51:14
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2004/07/05 :  19:43:57  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jag har själv använt Soundstyle till 602S2 och det med gott resultat, klart bättre än IKEA-pallarna jag hade i början av hifi-karriären. Om du vill spara några kronor tror jag att Poes alternativ funkar bra, jag har sett det i butik och kan intyga att det ser bra ut.

Det billigaste är nog att du "plockar fram" den där händiga polaren som tar några restbitar från sitt jobb och svetsar ihop ett stativ åt dig.

Mvh
Hans
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000