HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 JMlab Cobalt 826 VS JMlab Chorus 726 S
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2004/07/04 :  12:55:30  Show Profile Send Gottis a Private Message
Hejsan.
Funderar på att skaffa lite större högtalare än dom jag har nu (JM lab 707). Det är inte så stor prisskillnad på dom nu (JMlab Chorus 726 S, JMlab Cobalt 826). Är det någon som jämmfört dom mot varandra. Har ej möjlighet att lyssna på dom själv så jag får lita på era omdömmen.

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2004/07/04 :  22:39:49  Show Profile Send Gottis a Private Message
Jag försöker igen. är JMlab Cobalt 826 ett bättre köp än JMlab Chorus 726 S. Prisskillnad 1300kr.
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/07/05 :  18:01:37  Show Profile Send Haakan a Private Message
`beror ju på vems öron som lyssnar ?=)

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

johan_kjell
Member

100 Posts

Posted - 2004/07/05 :  21:01:59  Show Profile Send johan_kjell a Private Message
cobalt 826 har samma diskant som finns i den dyrare electra serien. Har ej hört någon av dessa modeller men skulle nog satsa på "cobalten". Har ett par jmlab elctra 906 själv och upplever diskanten som mycket luftig och dynamisk.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/07/05 :  21:09:09  Show Profile Send FBK a Private Message
Har jämfört Cobalt 826S tror jag att den heter, kostar ca 14.000 på Sontec mot Jmlabs Electra 906. Och det är stor skillnad i grund ljud mellan dessa två. Cobalten var det absolut ljusaste högtalare jag hört, farligt nära det vassa hela tiden. Electran var med detaljerad men inte alls lika ljus, även om den har ett ljud som lutar mot det ljusa.
Men nu vet jag inte skillnaderna mellan modellen med S eller utan.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2004/07/06 :  00:05:27  Show Profile Send Gottis a Private Message
Ja cobolt har kostat 14000 men man kan få dom för 9995 nu. Så jag hoppades på ett klipp där. Men om Cobalt 826 är så pass ljusa så håller jag mig nog till Chorus 726 S, Är mycket nöjd med mina Chorus 707 S.Upplever inte dom för ljusa. Nu åker 707orna in i sovrummet. Tackar så mycket för svaren. MVH från soliga Visby
Go to Top of Page

Andreas63
Member

150 Posts

Posted - 2004/07/06 :  09:21:35  Show Profile Send Andreas63 a Private Message
Kom ihåg att JM Lab Cobalt är väldigt känsliga när det gäller kringutrustning: om du parar ihop dem med en varm cd spelare, typ Njoe Tjeob (bästa cd spelare ihop med Jm Lab IMHO)och en bra rörförstärkare (alt. Mosfet)låter dem mycket bra och absolut inte ljust. Mycket neutralt och luftigt ljud.

Chorus S är mindre känsliga. Jag gillar Cobalt mer, men de ställer mer krav på dina andra komponenter. Har du en bra rörförstärkare köp Cobalt, ska du driva dem med en transistor förstärkare köp Chorus S.

www.minhembio.com/Andreas63
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000