HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp, Sunfire True Subwoofer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2002/09/26 :  08:41:35  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
Kompisens Sunfire True Subwoofers slutsteg har pajat och han har köpt den Beg och kan inte hitta någon återförsäljare av Sunfire, så han kan med andra ord inte få hjälp med att få den lagad.
Är det någon här som känner till en återförsäljare av detta märke.
Vore väldigt tacksam för lite hjälp, tack på förhand.
Mvh


Edited by - Hifitrollet on 2002/09/26 12:49:30

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2002/09/26 :  11:16:53  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
quote:
Originally posted by Hifitrollet

Kompisens Sunfire True Subwoofers slutsteg har pajat och han har köpt den Beg och kan inte hitta någon återförsäljare av Sunfire, så han kan med andra ord inte få hjälp med att få den lagad.
Är det någon här som känner till en återförsäljare av detta märke.
Vore väldigt tacksam för lite hjälp, tack på förhand.
Mvh





Ingen som vet nått om denna till synes vanliga sub eller ????!!!

Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/09/26 :  11:20:30  Show Profile Send EAR a Private Message
Hej
Förr var det svenska laserföreningen som tog in dem,vet ej hur det är nu längre.Innan var det iaf samma som tog in NHT högtalarna.Prova och ring 118 118 och fråga efter svenska laserföreningen
Mats

<<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>>
Nostalgi är kul och rören glöder
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/26 :  14:52:43  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Jag tror att Ljudcenter i Halmstad kan sälja dessa... så de borde ju veta vem som är generalagent tycker man.. hehe.. Ring Björn där på, 0707-183318.. Hälsa från mig Patrick Jacobson



quote:
Originally posted by Hifitrollet

Kompisens Sunfire True Subwoofers slutsteg har pajat och han har köpt den Beg och kan inte hitta någon återförsäljare av Sunfire, så han kan med andra ord inte få hjälp med att få den lagad.
Är det någon här som känner till en återförsäljare av detta märke.
Vore väldigt tacksam för lite hjälp, tack på förhand.
Mvh





Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2002/09/26 :  14:59:17  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by Hifitrollet

Kompisens Sunfire True Subwoofers slutsteg har pajat och han har köpt den Beg och kan inte hitta någon återförsäljare av Sunfire, så han kan med andra ord inte få hjälp med att få den lagad.
Är det någon här som känner till en återförsäljare av detta märke.
Vore väldigt tacksam för lite hjälp, tack på förhand.
Mvh



Klinton´s i e-tuna hade sunfire förrut. Jag tror inte att Sunfire har någon alls i sverige nu. Detta pga att de hade helt orimliga vilkor för försäljningsmängd.
Men här är deras hemsida http://www.klintons.se/

//dole\\
"Form follows function-that has been misunderstood. Form and function should be one, joined in a spiritual union"Frank Lloyd wright
Go to Top of Page

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2002/09/26 :  15:30:59  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
Denna tråd kan stängas nu, och så vill jag passa på att tacka alla för sina råd. Under dagen har det forskats hårt på att hitta nån som kan laga denna sub men helt utan framgång.

Det börjde med att vi ringde till Klintons på förmiddan idag som i sin tur skickade oss vidare till ett företag i stockholm som heter Sontec och som skule kunna hjälpa oss med en reparation sas det.

Men så var inte fallet, utan istället så sätter personen ifråga nästan tårarna i halsen bara han hör ordet Sunfire.

Jag ska inte säga vad han sa om generalagenten, men kan säga som så att det var inget + direkt.

Den går helt enkelt inte att laga eftersom det var helt omöjligt att få tag på delar till dessa och om det var så att vi hittade nån som hade några så skulle det vara så dyrt så det knappt var lönt det.

Hans bästa råd var att vi skulle försöka få ut det på försäkringen om vi hade en drulleförsäkrning.

Jag kan meddela att Velodym är lika danna uppbyggda och han ansåg att dettta var en MKT dålig konstrúktion med 110 wolt rakt in i förstärkarn. MKT brum och saker som går sönder och är dyra att laga.

En av anledningarna till att dom sa upp avtalet att serva Sunfire var just bristen på reservdelar att dom fick ta delar från flera trasiga och sätta ihop en hel av och att dom sen inte fick betalt för utförd Rep.

Jag har full förståelse för att dom sa upp avtalet. Det gick helt enkelt inte att sälga skiten mera.

Jag hoppas att ni som går i tankar på köpa dessa Sunfire subbar kan ta del av denna info och tar det under övervägande igen om det är värt allt strul som kan bli.

Nu verkar det bara vara att kolla om den går att använda som en passiv sub eller om den måste skrotas helt.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000