HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifiträff i Piteå den 17/7 - Uppdaterad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/07/03 :  09:14:14  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Hejsan allesammans!

Jag är inte säker på att sommaren är den bästa tiden för en träff men det är den enda tiden som finns att tillgå. Jag har nämligen bott i Kalmar de senaste tre åren och nu till hösten ska jag flytta till Göteborg. Under sommaren så bor jag hos mina föräldrar här uppe och passade då på att ta upp anläggningen över sommaren eftersom jag ändå ska flytta till västkusten i höst (lååångt blir det).

Hursomhelst, finns det några som är intresserad av att komma till mig det datumet? Jag fixar fika eller krubb beroende på hur många som är intresserad.

Anmälan sker till min epost (ej PM, läser dessa sällan) mortalic@hotmail.com Frågor odyl. kan givetvis skrivas i denna topic, men för slutgiltig anmälan skicka ett mail. Det känns inte som nödvändigt att sätta ut en gräns för hur många som får komma eftersom det delvis är semester men sedan är det ju ganska glest med hifi knuttar såhär norr om dalälven

Min utrustning finns att skåda under hififorum.nu´s "Medlemmarnas System" (dock har det byts en del) men kortfattat så ser det ut så här:

Högt: Jmlab electra 920.1
Slutst: Meridian 557
Först: Meridian 502
CD: Modifierad Yamaha CDX 1060
D/A: Harmony Design DA9
Kablar HT Pro 11, HT Magic, AZ Silver ref.....

Ni får gärna ta med era egna prylar så vi kan ha ett litet test.

Jag kommer att uppdatera lite senare med vägbeskrivning osv.

Ha en bra sommar tills dess

Edited by - Merkurius on 2004/07/20 20:24:31

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/07/06 :  13:59:53  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Svalt intresse?
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2004/07/06 :  17:24:31  Show Profile Send dali a Private Message
Sommaren är nog inte högsäsong för hififolk ... speciellt inte här uppe, där sommaren kommer sent och åker tidigt ...

--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/07/06 :  22:15:00  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Precis...
Go to Top of Page

M3
Member

227 Posts

Posted - 2004/07/09 :  22:27:38  Show Profile Send M3 a Private Message
Jag kan nog vara intresserad... Men vill ta med en kompis om detta är ok.
Prylar jag vill ta med är.
Försteg Copland 301 mk2.
Slutsteg Rotel rb1090.
Cd Copland 288 moddad av copland.
Mina högtalare får ej plats i bilen...!!!

Hälsningar ronnie... Ronnie.sundqvist@ekuvert.com
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2004/07/09 :  23:02:20  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Får man ta med lite kablar ur mitt bästa sortiment

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

M3
Member

227 Posts

Posted - 2004/07/09 :  23:24:16  Show Profile Send M3 a Private Message
Jorma det vore riktigt kul.. Då tar jag med mig mina nätkablar.. Kopior till dina. Samt att dina högtalarkablar kan gå en mach mot mina Nordost blue heaven bivire.. Jag vill verkligen höra dina kablar, det skulle vara kul. Jag skulle åxå vilja höra kolfiber underlägg. Går det att ordna? Jag har lyssnat på hifi i 12 år och aldrig har jag hört kolfiberunderlägg. Det borde väl vara dags nu... Shakti!!! javisst! Har du plats så......

Hälsningar Ronnie Sundqvist

Edited by - M3 on 2004/07/09 23:38:37
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2004/07/09 :  23:47:23  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
vi får väl se hur mycket vi hinner med. Vi dyker upp vid 1-snåret och måste dra vidare vid 5-6 tiden.
Kopior på mina JPC2.5?
Det är inte mina bästa nätkablar.
Jag tänkte ta med en omgång av mina Super Power och där ligger JPC2.5 i lä. Det gör priset också tyvärr. Dom kablarna är av en högre kvalitet och har dessutom ett par Bybee Quantum Purifiers inbyggda.
Kolfiberunderlägg av Black Diamonds Racing (BDR) fabrikat har jag inga som jag kan plocka med, men några Shakti Stones och Onlines kan väl få plats i bagaget. Vi får höra med min medresenär om han har lite BDR över som han kan ta med.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

M3
Member

227 Posts

Posted - 2004/07/10 :  00:11:45  Show Profile Send M3 a Private Message
Kopior av de på hifimagasinets tid. 1,5 kvadrat... Historia.
De byggdes då du var i banorna av att starta din firma. köptes på selga i Skellefteå. Jag är åxå elektriker. Som jobbat med frekvensomvandlare... Så jag vet att dessa kablar ej går att köpa längre.

Hälsningar Ronnie.
Go to Top of Page

M3
Member

227 Posts

Posted - 2004/07/10 :  00:25:04  Show Profile Send M3 a Private Message
Skulle det vara intressant att höra ett par kablar av den gammla skolan? Van den hul de first.. Den kabeln har sådan svärta att jag tror det blir svårt med onlines...Plus att det är en kolkabel. kanske inte påverkas av shakti. Grym kabel på stereobild är det... Vill du prova Shakti på den?

Hälsningar Ronnie Sundqvist.

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2004/07/10 :  01:50:36  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Kopior av de på hifimagasinets tid. 1,5 kvadrat... Historia.
De byggdes då du var i banorna av att starta din firma. köptes på selga i Skellefteå. Jag är åxå elektriker. Som jobbat med frekvensomvandlare... Så jag vet att dessa kablar ej går att köpa längre.


Kabeln som jag använde till JPC1.5 finns fortfarande att köpa hos Storel. Pris 64 kr/meter plus moms.
JPC2.5 som är en bra bit bättre tillverkas inte längr annat än vid specialbeställning och då i kvantitet av minimum 500 meter.

När jag började sälja JPC1.5 för närmare 3 åtr sedan hade jag inte en tanke på att starta en firma. Det kom senare när butikerna började höra av sig och ville sälja mina kablar. Då hade jag lagt ned 1.5 och höll på med 2.5.
"Sätt in pengar på mitt bankkonto xxx och jag skickar kabeln/kablarna
håller heller inte i längden gentemot skattemyndigheterna när det kommer in alltför många insättningar på bankkontot. Detta blev jag upplyst om av min bank som sa att dom var uppgiftsskyldiga till skattemyndigheterna när det kom in så mycket som det gjorde innan jag startade mitt företag. Då höll inte heller priserna som jag helt plötsligt skulle betala moms och andra skatter på.
Resten är historia och idag är jag en god skattebetalare som dom flesta andra småföretagare.
Inkomsterna från JPCkablarna använde jag till att ta fram mina No.1 kablar med, då jag samtidigt har haft ett välbetalt arbete.
Utan JPCkablarna hade jag inte haft råd med den världslansering som jag håller på med och heller inte kunnat ta fram mina No.1 som också
gett No.2 serien och som kommer att ge No.3 serien som kommer ut i höst en hel del av det som forskades fram i samband med No.1.
No.3 kommer att kosta ca. 25% av No.1 men kommer att ge ca. 70% av No.1 seriens ljud (subjektivt sett).

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/07/10 :  18:43:12  Show Profile Send Merkurius a Private Message
M3:

Kul! Lite grejor att jämföra med. Det verkar inte som om någon mer kommer att ta med några prylar så då är det okej att du tar med de prylar du listade. Jag har varit på en del hifiträffar förut och det är inte säkert att vi hinner lyssna på alla medhavda prylar, tiden går så jäkligt fort. Men min målsättning är att vi ska hinna lyssna på allt! Det går oxå bra att din kompis kommer.

Jorma:
quote:
Får man ta med lite kablar ur mitt bästa sortiment




Samma som svar som ovan När det gäller signalkabel så kör jag mest balanserat eftersom jag tycker det låter bäst, men det går även med oballat. Synd dock att ni inte kan stanna längre än till 5-6 tiden...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/11 :  13:21:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Trevligt!

"Jag har varit på en del hifiträffar förut och det är inte säkert att vi hinner lyssna på alla medhavda prylar, tiden går så jäkligt fort." Javisst går tiden fort på HiFiträffar! Men har aldrig tillräckligt med tid, det skall ju fikas och snackas också

Hoppas vi får se lite roliga bilder och att det kommer en tråd här från träffen?

Vänligen, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/07/11 :  17:12:50  Show Profile Send Merkurius a Private Message
quote:
Hoppas vi får se lite roliga bilder och att det kommer en tråd här från träffen?


Det får vi säkert. Hoppas bara Timbre tar med sig sin kamera med stativ, då lär ni få se ett granskande bildrepotage
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/11 :  18:33:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Får man midnattssol i Piteå? Kanske ett midnattsols-reportage

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2004/07/11 :  23:21:35  Show Profile Send jhnmn a Private Message
Det låter väldigt spännande för en hifinybörjare det här. Finns det plats för en bodensare måntro?

Kan dock inte ta med mig nått spännande.. jag är student och bor hemma hos föräldrarna över sommaren, har hittils fått klara mig helt utan hifi... börjar känna av en viss abstinens
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/07/12 :  16:06:22  Show Profile Send Merkurius a Private Message
jhnmn: Absolut, än är det inte försent. Skicka ett mail till mig bara: mortalic@hotmail.com

Imorgon läs (onsdag) kommer jag lägga ut de slutgiltiga detaljerna inför träffen.

Edited by - Merkurius on 2004/07/13 22:45:01
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2004/07/13 :  23:39:05  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Vi dyker upp vid 1-snåret och måste dra vidare vid 5-6 tiden.


Det har blivit lite ändrade planer så vi stannar till kvällen, men dyker upp lite senare istället. Räkna med oss vid 16-tiden istället.


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/07/14 :  15:56:36  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jorma: Jo, jag pratade med Peder igår och han sa att ni dyker upp lite senare...

Här kommer...

...Uppdateringen inför hifiträffen

Hifiträffen kommer att genomföras hos mig den 17 juli med start kl. 13.00.

Träffen ser ut som följande: Vi börjar med att lyssna på ett par låtar från min skivsamling och fortsätter sedan med att lyssna på era medhavda plattor. När vi lyssnat ett tag byter vi lite kringutrustning. Vid ca kl. 17.00 bjuds det på mat (förmodligen hamburgare) och dryck (både alkoholhaltiga- och alkoholfria drycker). Sedan fortsätter vi att lyssna på musik fram tills småtimmarna.

Vi syns där....eller här kanske det blir

Med vänlig hälsning


Stefan Berglund

Edited by - Merkurius on 2004/07/18 13:42:11
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/14 :  18:18:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Stefan,

synd att man är fjättrad vid södra breddgrader så här i semestertider... Stämmer det att man jagar de norrländska myggen effektivast med tennisrack

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/07/14 :  20:17:49  Show Profile Send Merkurius a Private Message
quote:
Stämmer det att man jagar de norrländska myggen effektivast med tennisrack


Hehe... Jo, faktiskt. Det finns ett rack som ser ut som en blandning mellan tennis- och badmintonracket. Enda skillnaden är att detta rack har elgaller och ett 9 volts batteri så att man kan grilla dom jävlarna
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/07/18 :  13:43:19  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Nu är träffen över..... :cool:

Jag vill passa på att tacka alla som kom för en trevlig upplevelse och tacka alla som tog med sig sina grejor. Tack! :)

Intryck från träffen skulle uppskattas.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000