HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Prisjakt nere... igen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/07/01 :  23:53:16  Show Profile Send Ipsen a Private Message
Någon som vet vad som händer med Prisjakt, det var nere i morse men kom tillbaks sen igen. Nu verkar det hur som helst inte fungera.

Någon som vet vad som händer?

---> Mitt system <---

Style
Member

69 Posts

Posted - 2004/07/01 :  23:58:37  Show Profile Send Style a Private Message
de har väl jagat lägsta pris på serverhost etc
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/07/02 :  00:00:08  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Haha, det var lite roligt! :D

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/07/02 :  00:00:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Fungerar än , prova precis. Uppdatera sidan så kommer den.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/07/02 :  00:00:18  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Tror inte att det gått igenom överallt bara. Tex så funkar det för mig på kontoret men inte hemma. Ta det lungt och andas nån dag så funkar det fint sen.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/07/02 :  00:13:56  Show Profile Send Ipsen a Private Message
Det konstiga är att det funkade inte för mig tidigt i morse sen funkade det igen... Sen på jobbet funkade det inte och sen när jag kom hem funkade det inte längre.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/02 :  00:16:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Använd SÖK funktionen!! Det finns 2 trådar om detta redan. Kolla i Flerkanalsdelen.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30402

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/07/02 :  00:17:20  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Prisjakt fungerar nu, iaf för mig...ser att det kommit nya sändningar runt om i Sverige


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/07/02 :  00:20:14  Show Profile Send Ipsen a Private Message
Vet att det finns trådar som behandlar samma sak men båda två är låsta.
Startade en ny för att jag trodde det var problem med sidan utterligare en gång. Eftersom det funkade för mig här hemma innan jag gick till jobbet och inte när jag kom hem igen. När jag kom hem var efter att de två trådarna blivit låsta. Och således då problemet inte borde funnits kvar.

Kanske borde tagit kontakt med admin och bett om att låsa upp någon av trådarna. Tänkte hur som helst inte på detta och ber om ursäkt.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2004/07/02 :  00:31:03  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Det uppstod ett litet glapp i dns*-informationen hos nic.nu varför prisjakt.nu plötsligt inte var kopplad till rätt server. Nu är det så att dns-information uppdateras lite oregelbundet beroende på var man sitter vilket innbär att vissa inte märkt av något alls medan andra nått en sida där det står att prisjakt.nu är tillgängligt för registrering.

Precis som sidan kan ha försvunnit vid olika tidpunkter för folk kommer den att komma tillbaka vid olika tider.

*) DNS: Doman Name Server d.v.s. en server som håller reda på vilket IP-nummer som är kopplat till vilken server. När man matar in prisjakt.nu i adressfältet anropas DNS-en varpå nödvändig information för att hitta servern returneras.
Go to Top of Page

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/07/02 :  00:36:30  Show Profile Send Ipsen a Private Message
Kan meddela att sidan funkar för mig nu igen.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000