HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi & Musik söliga tester!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tek
Member

229 Posts

Posted - 2002/09/25 :  18:41:36  Show Profile Send tek a Private Message
hade mer eller mindre bestämt mig för att köpa NAD c 300 förstärkaren, testvinnare i senaste hifi och musik sep 2002, för 2500:- tyckte jag det lät som en bra deal.

köper what hifi? och ser att den testades av dom redan i juni 2000 och fick bara 3 av 5 stjärnor. så nu är jag inte lika säker längre.

hursomhelst är det slött av hifi och musik att inte få en test förrän sep 2002, mer än 2 år efter what hifi? - 2 år!!
ok att man måste få ihop ett gäng förstäkrare osv, men kom igen 2 år efter?! det händer ju faktist saker på marknaden, nya modeller kommer osv tycker inte det känns riktigt ok att komma med 2 år gamla produkter i en test... sen har dom tydligen missat sonys modell, 570, den hann inte fram till testen... den får 5 av 5 i what hifi? och är från april 2002... hade ju vart kul att läsa om den, känns ju lite mer aktuellt än förstärkare som är 2 år gamla för ungefär samma pengar, särskilt som den får 5 av 5 och inte 3 av 5 som nad's testvinnare.

cambridge's a300 i testen finns inte med i what hifi? däremot a500 från april 2002 skulle inte förvåna mig om den e så gammal att den fått en uppföljare i england redan..

grr!

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/09/25 :  18:50:07  Show Profile Send celef a Private Message
Skicka en stänkare till H&M vettja! ;-)

______________________________________________________________

Ååhh va roligt! :-)
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2002/09/25 :  18:50:39  Show Profile Send Daniel a Private Message
Mitt tips är att inte lyssna så mycket på tidningarna. En produkt skall passa i ditt system och till dina öron. De flesta butiker låter dig låna hem grejor idag. Utnyttja det och låna hem några olika alternativ. Låt dina öron bestämma inte några stressade journalister.
Go to Top of Page

tek
Member

229 Posts

Posted - 2002/09/25 :  18:58:16  Show Profile Send tek a Private Message
jo men det är lite knepigt just nu när jag ska köpa allt på en gång s.a.s och förmodligen från olika affärer dessutom...
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2002/09/25 :  19:02:33  Show Profile Send Daniel a Private Message
quote:
Originally posted by tek

jo men det är lite knepigt just nu när jag ska köpa allt på en gång s.a.s och förmodligen från olika affärer dessutom...

Låna hem allt du funderar på över en helg. Det borde fungera. Dessutom blir det ju kul för dig. Be butikerna sätta ihop något alternativ de gillar, de borde ju kunna sina grejor. Sedan kan du ju mixa mellan de olika grejorna hemma.
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/09/25 :  20:14:50  Show Profile Send AKA a Private Message
Så länge prylarna säljs/finns i det aktiva sortimentet är det väl ingen fara.
Hellre bra produkter som håller ett par år, än typ Sony, Philips kassa prylar mm som byter modeller vanannan månad!
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2002/09/25 :  20:50:11  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Angående recensionerna är det ju knappast tidningen som väljer ut vilka de ska recensera. Jo till viss del. Men det är ju upp till en leverantör/importör att försöka få tidningen att recensera objektet i fråga. Så i detta fall ligger det väl på hifiklubbens ointresse.

s.m.f forever
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/09/26 :  02:35:20  Show Profile Send nin a Private Message
Tycker Hifi och musik är ganska dålig tidning nu för tiden...Nästan mer hemmabio än hifi i den.

Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/09/26 :  08:47:20  Show Profile Send n00b a Private Message
ähhh.....

ge nu inte skit till HiFi&musik

Dom försöker ju inte vara elaka ????

Alltså det är bara att blunda på dom sidorna man inte gillar och kolla på alla dyrgripar på dom andra sidorna. Man kan nästan säga att man köper 50sidor reklam varje månad...100sidor om man nu köper en tidning till =))))))

//jonas

......
Go to Top of Page

jolotjka
Starting Member

39 Posts

Posted - 2002/09/26 :  12:27:06  Show Profile Send jolotjka a Private Message
Att testa hifi-produkter är ett så hiskeligt subjektivt. Två tidningar säger aldrig samma sak, en viss blaska kan ge en apparat skyhöga betyg medans en annan totalsågar... Det handlar helt enkelt om vad en viss skribent gillar för ljud. Man ska ju självklart inte köpa en produkt bara för att en viss tidning hyllar den.

Tycker att hifi&musik är helt klart bäst av de blaskor jag läser, men man ska inte lita på tester från NÅGON tidning.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000