HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp!! någon som kan ge råd ang.min dator.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/06/22 :  13:30:59  Show Profile Send FBK a Private Message
Ja, knasig rubrik, men jag behöver hjälp angående min dator. Fläkten lever sitt eget liv idag, har inte hänt förut.Dvs när jag har gjort virussökning med Norton Antivirus så har fläkten sakta men säkert gått upp till högvarv, så att man har bara suttit och väntat på att den skulle paja, men icke har den gjort det.

Men ifrån idag när jag har loggat in på Telia, ja jag har Telia bredband så går fläkten nästan hela tiden så fort som jag surfar runt, det surrar ganska rejält. Och det är iriterande som fanken.Så fort som jag släcker ner skärmen, alltså inte loggar ut men trycker på det röda krysset uppe till höger så att skärmen blir blå och bara programmen syns så stannar fläkten.
Vad håller på att hända Hjälp Tack
Mvh Per

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2004/06/22 :  13:44:46  Show Profile Send bliss a Private Message
Det är kanske fläkten i strömförsörjningen som håller på att ge sig? Köp och installera en ny strömförsörjning, finns hyffsade för en femhundring. Du kan ju köpa ny processorfläkt också för att få ner ljudnivån ytterligare.

bliss

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/06/22 :  14:07:47  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
konstigt att det är relaterat till vilka program du kör. nåt knas är det ju.

ett litet tips - om man tycker fläkten låter för mycket:
köp och installera pads inutu chassit. det hjälper några decibel.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/06/22 :  14:22:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Tråkigt med din dator, men inte är det mycket HiFi i denna frågan...

Jag föreslår att du vänder dig till ett datorforum i stället.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000