HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Jewels kommande skiva (Så här är det tänkt)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2004/06/21 :  13:25:34  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Vet att det finns många mer än jag här som gillar Jewel. Själv tappade jag intresset med den senaste plattan men det vaknade igen med den akustiska turnén som just nu pågår.

Jewel tappade ju sitt band i samband med att en av medlemmarna avled. Därför spelar hon just nu ensam på scen. De senaste konserterna har hon spelat några nya låtar och eftersom alla konserter spelas in är det tänkt att de bästa versionerna av låtarna skall hamna på den nya skivan.

Vad vi kan vänta oss är alltså en akustisk platta (Om det inte görs pålägg i efterhand) mer i stil med "Pieces of you" som väl räknas som Jewels höjdpunkt i karriären.

Lyckades komma över en av "Instant live" inspelningarna där en av de nya låtarna framförs och enligt mig låter det mycket trevligt.

Jag hoppas verkligen att det här projektet fullföljs och att det blir en akustisk platta. För mig personligen skulle det rädda lite av Jewels trovärdighet. Managerbyte, 0304 samt rapporter i media om besvikna konsertbesökare har gjort sitt till för att göra fansen besvikna.

Raporten om att folk som sett Jewel och sedan krävt pengarna tillbaka beror nog på att de förväntade sig Kylie Minouge och fick en tjej med akustisk gitarr som har ett ganska speciellt sinne för humor.

Nog om detta, dags att lyssna på "Instant live inspelningen igen (Historic Mountain Winery, Saratoga, CA, 2004-06-17)

Länk till Instant live
www.instantliveconcerts.com

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/06/21 :  13:33:42  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
TACK!
Intressant information om en av de mest intressanta sing/songwriters nånsing. Jewel's vändning är lite tragisk men samtidigt ett gott tecken på att fröken Kilcher mår bättre nu än vad hon gjorde förr. Det är ett tråkigt fakta men hennes grymma och svåra uppväxt har gett oss underbart stark musik.

"I saw you sneek out with your white hood, daddy" skvallrar om lite KKK. "I'm sensitive" är en underbart enkel tolkning på hur världen skulle kunna bli bättre.

Starkast på senare tid är nog Wild Wild West med textrader som "que card reactions" vilket anspelar på (bl.a.?) politiker som reagerar enligt "manus" (vad heter que card på svenska? Det finns än idag i riktiga pjäser...)mer än känsla.

FisherKing - är det riktiga skivor som går att köpa eller är det nått "annat"?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2004/06/21 :  14:14:34  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Instant live skivorna bränns i realtid under konserterna och finns att köpa i lobbyn 10 minuter efter konserternas slut !!!

Just den jag har råkade läggas ut på nätet eftersom snubben trodde det var OK. Den togs sedan bort. Det är alltså en officiell soundboardinspelning. Vad jag har hört kommer inte Jewels skivor finnas till försäljning via internet utan bara på just den aktuella konserten (enormt samlarvärde kan tänkas). Alla konserter spelas in.

Personligen tror jag nog att de kommer att kunna köpas på nätet när man upptäcker att de går för 2-300 dollar på Ebay. Managementet är ju inte mer korkat än att de inser att det är en inkomstkälla.

Skivorna kostar $25 för en dubbel på konserterna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000