HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Min första lyssning till Eva Cassidy
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2004/06/21 :  10:17:28  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
Efter att ha läst ganska mycket om henne här på forumet,så begav jag mig till Bengas skivaffär och införskaffade mig Eva Cassidy Imagine.Verkar som om hon behärskade en hel del stilar,jag fastnade mest för de akustiska med bara sång och gitarr,Favoriten än så länge är helt klart Tennessee Waltz,otrolig dynamik i rösten.Efter att ha läst på cd konvolutet verkar nästa cd att bli time after time,men jag skulle gärna vilja ha lite tips.

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!

Edited by - balrog on 2004/06/21 10:18:30

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/06/21 :  10:18:23  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
"Live at the Blues Alley".

Punkt.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2004/06/21 10:18:39
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2004/06/21 :  11:07:20  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Eva by heart, är det enda egentliga studioalbumet.
Annars är Songbird en bra kompromiss mellan Live at.. och ..By heart
fast på by heart får du en råare inspelning av Wayfaring Stranger, än på Songbird.
så köp alla tre för att vara på den säkra sidan.
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2004/06/21 :  15:44:25  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
Ja det kommer nog att bli inköp av alla albumen med tiden

hemsidan !!
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/06/21 :  16:43:30  Show Profile Send Babar a Private Message
Songbird eller Live At Blues Alley först...Live at Blues Alley har fler jazz-låtar, men Wayfaring Stranger på Songbird är helt underbar, men å andra sidan är People Get Ready inte nedtonad på slutet på Live at Blues Alley, en klar fördel...oj jag glömde nämna att Over The Rainbow avslutar Songbird-albumet, en klar fullträff, och så får man ju inte glömma att en underbar version av What A Wonderful World finns med på Live At Blues Alley, men å andra sidan så är inte sista låten alls live, vilket är konstigt när resten är Live, men vad gör det när resten av låtarna är så oerhört bra, men å andra sidan så är ju alla låtarna på Songbird också bra, och den har dessutom bra ljud, vilket förresten Live-plattan också har...du måste nog köpa båda två, och när du ändå är i farten så är det lika bra att inhandla Eva By Heart också...jag tänker inte räkna upp varför...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/21 :  19:54:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
En skiva som inte är lika vanlig fast tillhör en av de bättre är duettskivan med Chuck Brown (Tror jag han heter)

Skall kolla vad titeln är straxt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/06/21 :  20:10:14  Show Profile Send Babar a Private Message
26 juli släpps förresten en ny samlingsskiva: Wonderful World - Songbird 2
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2004/07/03 :  14:42:02  Show Profile Send Resonans a Private Message
Tänk att det krävdes hennes död för att hon skulle slå igenom.

...music is the best...
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2004/07/03 :  15:21:39  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
Kanske bäst att rikta in sig på "blues alley" först då.Kommer att köpa dem en i taget,alltid kul att få en andledning att åka in till Bengans eller skivhugget och slå ihjäl ett par timmar bland alla skivor.

hemsidan !!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/03 :  16:05:57  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Lyssnade på Song Bird idag men den skiljer sig endast lite från Live at the Blues Alley...i synnerhet om man tittar på låtarna. Näe, inte värt 180 pix. (Köpte andra skivor som snart recenseras - mycket bra! )

Songbird 2 ser vi fram emot. Hoppas bara att det inte är dåliga låtar och ett sätt för skivbolagen att pressa ut det sista.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2004/07/04 :  23:29:23  Show Profile Send teflon a Private Message
Vaknade till Fields of Gold som spelades på P4 häromdagen, mycket fint. Sicken röst, sicket öde. Blir nästan lite tårögd så här på kvällskvisten.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000