HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audiovector M3 Signature
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/06/21 :  08:14:13  Show Profile Send matte76 a Private Message
Hej! Vill ha råd; jag kan köpa dessa för 12.000, är det ett bra köp? De kostade 29.000 nya för några år sedan (de jag kan köpa är 1 1/2 år gamla, dvs den gamla M3-serien). Vad tycker ni om dessa? Tack på förhand.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/06/21 :  08:20:36  Show Profile Send Ayn a Private Message
Audiovector M3 är en i mitt tycke ganska medioker högtalare i sitt grundutförande. Däremot händer det mycket mellan M3 och M3 Super, och nästan ännu mer mellan M3 Super och M3 Signature! Då börjar det bli riktigt roligt, engagemanget som saknas i M3 "basic" kommer igen med råge.

För 12000 skulle jag nog säga att det är ett riktigt bra köp, såvida de är i bra skick och så naturligtvis då. Och det är ju självklart viktigt att du tycker om dem. En bra grej med dem är att du ju kan uppgradera dem vidare det sista snäppet, och få ett par M3 Avantgarde.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2004/06/21 :  09:52:55  Show Profile Send pewe a Private Message
Hej matte76,

jag har lyssnat mycket på AV olika modeller och kan nog hålla med att den enklaste 3.an inte har så mycket gemensamt med de övriga, bättre modellerna. Däremot tycker jag att hoppet mellan Super och Signature är det minsta i serien. Hoppet upp till Avantgarde är stort, det är en mkt. fin högtalare. Priset 12000 är mkt. bra, kolla så att de är i fint skick bara. För att få denna högtalaren att verkligen blomma ut så är elektroniken viktig. Jag har haft goda erfarenheter av Primare A30.1 förstärkare, den funkade mycket bra tillsammans med AV. Samt en bra CD spelare också förstås...
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/06/23 :  19:31:51  Show Profile Send Ayn a Private Message
Om 12k för en Signature är bra, vad är då detta pris...? 11k5 för Avantgarde! Stöldgods?

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=19758

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/06/23 :  22:13:59  Show Profile Send Machine a Private Message
Killen säljer dessutom ed Wadia 21 och ett 14 år gammalt Krell steg, han kanske helt enkelt tröttnat på HiFi! Hehe!
Är högtalaren någorlunda ny så är det ren stöld!!
Jag köpte ju nyligen ett par M1 signatur från 2002 för 7500:- blev jag blåst då?? Hmm?

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/06/23 :  23:30:39  Show Profile Send nurfen a Private Message
..Avantgardekillen lär ju få tusentals mail

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

s60761
Member

312 Posts

Posted - 2004/06/24 :  08:38:54  Show Profile Send s60761 a Private Message
Har ägt Audiovector M3 Signatur under ett par år och var otroligt nöjd med dessa. Köpte senare ett par Avantgarde vilka jag tyckte lät för ljust och onaturligt(i mitt rum).

12000:- Köp och uppgradera inte!!!

P.S. Sitter nöjd med Dynaudio Contour S3.4 nu.

- När argumenten tagit slut, skyll på rummet -
//Björn...
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2004/06/24 :  11:26:26  Show Profile Send Rebo a Private Message
11500 låter som ett otroligt bra pris för m3A, om det inte är per styck. Men även om det är per styck så är det ändå bra pris om de är i fint skick.

Avantgarde diskanten verka sprida väldigt mycket i sidled, men sämre i höjdled. Om inte sidoväggarna är rejält dämpade bör Avantgarde placerade långt från dessa, minst 1 meter, och rejält invinklade mot lyssningspositionen. Det kan också löna sig att prova med att vinkla högtalaren lite bakåt.

Björn: Men Contour S3.4 är också en fin högtalare
Go to Top of Page

Rockefoten
Starting Member

33 Posts

Posted - 2004/06/24 :  11:36:40  Show Profile Send Rockefoten a Private Message
Jeg fikk hjem m3sig for en uke siden og føler meg litt ferdig med letingen.... Alt låter veldig bra og ekte og musikalsk... Jeg betalte 13 norske brukt...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000