HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 modda MF Elektra-CD-spelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2004/06/20 :  02:07:43  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Det skadar kanske inte att fantisera lite om nästa projekt i väntan på delarna till rörförstärkaren...
Undrar om det är någon här som har försökt sig på att modda Musical Fidelitys Elektra-spelare, eller som har åsikter om huruvida det är värt det? Tänk om det gick att få den att låta lika bra som 47:s Flatfish ser ut
Ny klockmodul och/eller rör-utgångssteg är väl vad som skulle kunna komma ifråga, antar jag? Eller finns det andra delar man vågar pilla med också?
Som det är nu låter den helt OK men mer dynamik ligger på önskelistan.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2004/06/20 :  20:52:19  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
...Plus att det fortfarande är ett rätt stort steg upp till vinylspelaren som jag uppfattar det (senaste fungerande variant var WTRP med Sumiko BPS och LC-Audios RIAA, den spelade i en helt annan division tycker jag). Det vore roligt om man kunde komma närmare vinylen! Eller varför inte förbi den?
Alla tips & tankar välkomna!
P.S. Med "mer dynamik" i senaste inlägget menar jag mikrodynamiken, den totala dynamiken lär ju vara högre på CD-spelaren) D.S.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000