HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Det kliar i fingrarna.... (Njoe Tjoeb)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rysk
Starting Member

30 Posts

Posted - 2004/06/19 :  16:46:00  Show Profile Send Rysk a Private Message
Hej gott folk!

Först anledningen till funderingarna: Jag var på besök hos en vän som för tillfället sitter med Thule elektronik samt ett par B&W 805. Av en händelse råkade jag ha med min Cd...( NAD 521BEE). Vi satt först och lyssnade nån timme på kompisens system (underbart, vackert, öppet), efter detta kopplade vi in min Cd. Poff allt var som bortblåst och 805:orna lät som mina 603:or.


Min tanke är att jag kanske kan lyfta mitt system en bit genom att byta in min instegs-cd mot något bättre. Efter diverse letande hittade jag den kritikerrosade Ah! Njoe Tjoeb 4000. Denna spelare är rörbestyckad och enligt recensionerna verkar den ha vad jag söker. Eftersom det verkar vara svårt att provlyssna spelaren (Iaf för en bilfri student i Lund) letar jag efter personliga åsikter om spelaren. Är det kanske som att kasta pärlor för svinen (NAD har ju inget vidare rykte här) eller är det kanske en lagom uppgradering i mitt system? Min ödmjuka åsikt är att mitt system är ganska neutralt nästan åt det ljusa hållet (särskillt efter bytet till Clear Oval) och jag vill gärna ha lite varmare ljud.


Tacksam för all hjälp!

ola


NAD: C270, C160
Ah!: Njoe Tjoeb +AD825
Taralabs: PrisM1100i
Analysis Plus: Clear Oval
B&W: 603 S3

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/06/19 :  19:45:21  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Ola:

tror att NT 4000 kommer ge dig det varmare ljud du letar efter. Jag PM'ar dig info angående en kontaktperson i området.

mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2004/06/19 :  22:56:27  Show Profile Send rowa a Private Message

Bild på spelaren


Bild på rören


http://www.tnt-audio.com/sorgenti/tjoeb4000_e.html

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/06/21 :  08:39:19  Show Profile Send Nitram a Private Message
Såg att Thor här på forumet har en... PMá honom kan ju vara en idé...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Andreas63
Member

150 Posts

Posted - 2004/06/21 :  10:46:53  Show Profile Send Andreas63 a Private Message
Hej Rysk,
jag har en Njoe Tjoeb: en väldig bra spelare.
Jag använder den ihop med JM Lab Cobalt 816s.

Du får gärna fråga mer.

www.minhembio.com/Andreas63
Go to Top of Page

lindbergmalmoe
Member

185 Posts

Posted - 2004/06/21 :  13:46:00  Show Profile Send lindbergmalmoe a Private Message
Jag tror säkert att du kan bli riktigt nöjd med en njoe tjoeb utifrån det du skriver och de lovord man hört från denna spelaren. Ett annat tipps är att titta på Marantz cd 17 vilken även den går åt det varmare hållet. Det har funnits ett par till salu här på forumet för en cirka 6.000 kr vilket jag tycker är väldigt prisvärt.

Lycka till med jakten.
Go to Top of Page

Thor
Member

78 Posts

Posted - 2004/06/21 :  17:47:00  Show Profile Send Thor a Private Message
Som Nitram sa så har även jag en Njoe Tjoeb 4000 och är extremt nöjd med den. Min är i Ultra versionen, dvs allt utom uppsampler kortet. Det är bara att slå till, tror inte du blir missnöjd :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000