HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 vincent spark II bra kvalite ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MadMan
Member

540 Posts

Posted - 2004/06/18 :  15:20:30  Show Profile Send MadMan a Private Message
är det bra kvalite på dom, bra ljud osv?

JM
Member

533 Posts

Posted - 2004/06/18 :  18:42:17  Show Profile Send JM a Private Message
Jag har en sådan till min dator! Jag är mycket nöjd ! Själva förstärkaren är väldigt gedigen, men vridknapparna för volym, bas och diskantnivå är av billig plast tyvärr... Jag tycker att för det ringa priset så kan man väl inte begära så mycket mer... Jag är som sagt väldigt nöjd !

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2004/06/18 :  20:04:08  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Jag tycker den ger alldeles utmärkt kvalitet på ljudet. Jag har provkört mina staxhörlurar ett tag med en sådan och ljudet är sannerligen utmärkt!
Som föregående talare så kan jag dock instämma om att kvaliten på knappar inte håller högsta klass. Vad ska du använda den till?
Go to Top of Page

MadMan
Member

540 Posts

Posted - 2004/06/19 :  09:40:06  Show Profile Send MadMan a Private Message
har en till datorn just nu.. har nått problem med höger utgång tror jag, för satteliterna börjar spraka vid vissa frekvenser, ja jag vet inte vad det är som gör det, för ibland försvinner det. Kan ju vara ljudkortet också, men tycker det borde inte vara det. kör man t.e.x gigi-d agostino - you spin me round, så brusar det i början, där det knappt låter nått..

det kanske t.o.m är dåligt filter i subamp'en, har haft liknande problem med en hemma gjord förstärkare och annan subamp (dock från samma "butik").

trixigt problem måste jag säga

Nice from a far, but far from nice.
Go to Top of Page

mrmix
Member

340 Posts

Posted - 2004/06/20 :  22:02:40  Show Profile Send mrmix a Private Message
körde själv en sån till datorn tills ja köpte ettpar aktiva monitorer, det funkade mycket bra, när ja sen sålde mina vincent steg så stod ja utan elektronik ett tag, så ja prova å koppla spark'en till mina högtalare, funkade mycket bra *ska tilläggas att högtalarna är ett par XL fidelity PG1800* de som varit å lyssnat vägrade å tro mig när ja sa vilken stärkare ja körde på, tills de själva fick böka sig in bakom å följa kablarnas väg :)
Go to Top of Page

MadMan
Member

540 Posts

Posted - 2004/06/21 :  18:11:46  Show Profile Send MadMan a Private Message
^låter väldigt skaplig må jag säga =)

Nice from a far, but far from nice.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000