HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Aktivt kol i högtalare????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2004/06/19 :  10:26:30  Show Profile Send oliver a Private Message
Saxat ur KEF:s reklam: " Ta som exempel innovationen ACE (Acoustic Compliance Enhancement),vi använder aktivt kol inne i högtalaren.Det absorberar luftmolekyler när membranet rör sig utåt".Detta skall då vad jag förstår ge renare ljud.
Själv använder jag denna underskattade produkt till att frigöra andra molekyler.
Att aktivt kol renar vatten och andra njutbara drycker det visste jag förut,men att produkten även renar ljud var för mig en nyhet.
"Allting går att sälja med mördande reklam" som det heter i den gamla schlagern.
/////////////////////// Sven-Åke ////////////////////////

Skeptiker

Lt Andersson
Member

600 Posts

Posted - 2004/06/19 :  13:17:20  Show Profile Send Lt Andersson a Private Message
Jag tror inte att det handlar om att rena lufren utan att man utnyttjar att aktivt kol är så totalt perforerat och att ett enda korn kan ha gånga på upp till en kilometers längd, ingen magi altså.

Musiclover!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000