HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vi söker kanske primärt lite spänning?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2002/09/25 :  10:53:10  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
Alltså mental dylik, då.

Om man primärt litar till/söker fysiska fakta, vetenskapligt syftande tester och dylikt, när man skall välja hifipryttlar...

...Då förlorar vi det SPÄNNINGSMONENT det innebär att förväntansfullt koppla upp nya grejor hemma! Många värderar säkert det momentet ganska högt, tror jag. (Åtminståne gör jag det själv, emellanåt.)

Det kan nog vara EN av förklaringarna till att det förekommer olika grad av aversion/skepsis till det mer faktafokuserade förhållningssättet till hifi.

Men det finns naturligtvis fler förklaringar.

"Allt kan förklaras, det är snarast en viljesak om man lyckas..."

Strmbrg,

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/25 :  15:59:33  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by Strmbrg

Alltså mental dylik, då.

Om man primärt litar till/söker fysiska fakta, vetenskapligt syftande tester och dylikt, när man skall välja hifipryttlar...

...Då förlorar vi det SPÄNNINGSMONENT det innebär att förväntansfullt koppla upp nya grejor hemma! Många värderar säkert det momentet ganska högt, tror jag. (Åtminståne gör jag det själv, emellanåt.)

Det kan nog vara EN av förklaringarna till att det förekommer olika grad av aversion/skepsis till det mer faktafokuserade förhållningssättet till hifi.

Men det finns naturligtvis fler förklaringar.

"Allt kan förklaras, det är snarast en viljesak om man lyckas..."

Strmbrg,





Visst är det roligt och spännande att låna hem nya saker och testa! Det är ju ett av nöjena i denna hobby. Jag bryr mig sällan om tester.. jag vill testa själv.



Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/09/25 :  16:24:49  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja det trevliga uppstår när man får sina tankegångar och planer bekräftade. Att "den" kombinationen passar mycket bra ihop,och att det är står skillnad mellan watt och watt som exempel. När man plockar fram alla sina gamla skivor för att spela på den "nya" stereon. När man kan sitta hur länge som helst, känns det som, och bara lyssna. MvhKristofer

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000