HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Ljuddämpning!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/06/15 :  01:02:55  Show Profile Send radiuz a Private Message
Tja!

Ska kanske byta rum här snart (till ett större). Nuvarande är på ca 15kvadrat och det nya rummet blir på ca 22kvadrat. Alla väggar är gjorda utav betong förutom en vägg där jag ska ha mina B&W högtalare.

Självklart ska just den väggen vara direkt in till grannen, gips vägg alltså. Problemet är att det går ej att ställa högtalarna på något annat vis. Dom står nu på stenplattor och vibrationer finns knappt, men man vill vara på den säkra sidan så man slipper få grannen klagandes stup i kvarten.

Behöver tips om hur man kan göra för att dämpa på bästa sätt. Har tänkt att fixa mattor bakom högtalarna om det nu hjälper. Bor i lägenhet men det har ni nog kommit på redan.

Tacksam för svar!

www.minhembio.com/radiuz

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/06/15 :  09:25:49  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Du har många idéer att hämta i bildrepotagen från Zalve och drkim + snegla lite på mitt system under "medlemmars system". Sök sedan så finns många tankar och byggidéer här.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/06/15 :  14:29:04  Show Profile Send radiuz a Private Message
Ska kolla! Jo jag har sett bildrepotagem, grejen är att man är rätt så noob på detta :P

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/06/15 :  15:08:30  Show Profile Send radiuz a Private Message
Läste att gullfiber verkar vara det bästa! Får väll helt enkelt sätta upp sånna skivor bakom högtalarna, klädda i svart tyg.

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/06/18 :  02:11:44  Show Profile Send radiuz a Private Message
Vad skulle man kunna köpa ifrån Svanå tro?

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000