HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Bas bygge... Problem med delningsfilter.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

keno
Starting Member

14 Posts

Posted - 2002/09/24 :  22:34:36  Show Profile Send keno a Private Message
Hej, jag är ganska ny på det här, men tänkte ge mig in på att bygga en basreflexlåda. Min förstärkare har ingen utgång för bas så ett passivt lågpass filter borde fixa det. Men eftersom förstärkaren har 4 utgångar R +/- och L +/- så är det lite svårt att veta hur jag ska koppla in den. Jag vill inte bygga två basar eller ha en bas som bara spelar t.ex. höger signaler. Hur ska jag göra?

P.P
Ej medlem längre

38 Posts

Posted - 2002/09/24 :  22:39:29  Show Profile Send P.P a Private Message
Du kan bygga en bas som använder sig av två baselement eller där det enda elementet har två talspolar. Det är det enklaste!

Go to Top of Page

e96mlo
Member

504 Posts

Posted - 2002/09/24 :  23:30:15  Show Profile  Visit e96mlo's Homepage Send e96mlo a Private Message
Om du kollar i annonserna efter någon gammal förstärkare för någon hundring så kan du använda den som separat subförstärkare. Då kan du bryggkoppla den och få ut lite extra kräm. Det förutsätter dock att du har ett baselement på minst 8 Ohms impedans.

Med separat förstärkare kan du också lättare göra ett lågpassfilter. Dessutom kan du få båda kanalernas bas i din sub.

/Marcus

New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000