HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Step up converter, vad ska man tänka på?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/06/08 :  07:17:38  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Jag har köpt en CD spelare från Kina (ShengYa S-10) som bara tar 220v. Här i Japan kör vi bara 110v, så jag behöver en Step up converter från 110v till 220v. Är det något speciellt jag behöver tänka på när jag ska inhandla en konverter? Något jag ska se till att den klarar?

Nu i North Carolina, USA.

tubetvr
Member

338 Posts

Posted - 2004/06/08 :  10:19:01  Show Profile  Visit tubetvr's Homepage Send tubetvr a Private Message
Hej,

En sak du bör tänka på är att det är 100V i Japan inte 110V, det spelar oftast inte så stor roll i de flesta fall men ibland, tex med rörförstärkare så kan det vara viktigt.

Du bör dimensionera transformatorn du köper för högre effekt än vad din CD spelare tar eftersom de flesta stepup transformatorer är ganska klent dimensionerade då de inte är gjorda för kontinuerlig drift, en traf för dubbla effekten är nog lämpligt.

Var någonstans i Japan bor du? Om det är i Tokyo så kan du åka till Akihabara, i småaffärerna nära järnvägsstationen finns många trafar att välja på.

MVH Hans, (bor i Japan, Tokyo sedan 1996)

Ägare av företaget Q-tron Audio, konstruktion och tillverkning av OTL rörförstärkare
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000