Det finns en del komponenter som nästan alltid ingår i DIY-byggen, t.ex. kablar, kontaktdon och potentiometrar. Transformatorer borde nästan höra hit också.
Så, min fråga till Er är ganska enkel - Var får man tag på bra exemplar av nämnda komponenter? Vilka tillverkare gör bra potentiometrar, kablar, kontaktdon etc.
Jag har en svindyr lödstation - nu behöver jag bara ett roligt projekt
Allt är givetvis relativt. I detta fallet så finns det nog fler intressenter än jag så därför önskas svar på både "rimligt" och "väldigt mycket pengar" Ex, 200 spänn för en potentiometer tycker jag är rimligt, 800 för samma grej tycker jag är väldigt mycket pengar.
Kort sagt så tycker jag alla rekommendationer är välkomna och även om jag inte tänker köpa dom så är det intressant att veta!
Hittade en länk till Bihab http:\\www.bhiab.se här tidigare. Deras surplus katalog var rolig och man kunde hitta en del skoj saker. Ex trafo 2x15v 9va 17kr + moms. Förvisso liten och kanske man måste ha den i separat låda men för det priset kan man ju köpa ett par stycken och driva alla steg separat i en cd spelare eller dylikt.