HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Electric Light Orchestra - ELO
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

charlswood
Starting Member

40 Posts

Posted - 2004/06/06 :  13:48:09  Show Profile Send charlswood a Private Message
Jag skulle vilja få tips om det finns några remastrade versioner (typ XRCD och Mobil Fidelity) av ELO's bägge album "Discovery" respektive "Out of the Blue".


/ Charlswood

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/06/11 :  16:27:08  Show Profile Send filkingian a Private Message
Det närmaste jag hittar är http://www.amusicdirect.com/products/detail.asp?sku=CDCC1041 , men det priset är inte att leka med!

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

charlswood
Starting Member

40 Posts

Posted - 2004/06/11 :  20:35:33  Show Profile Send charlswood a Private Message
Tackar för visat intresse. Jag fick hicka när jag såg priset $149 för albumet (Eldorado).

Det verkar som om det finns många på forumet som inte vet vad denna grupp är för något, med tanke på dom få svaren i tråden.

För dom oinvigda: Detta var en mycket populär grupp under 70-talet och en bit in på 80-talet. Förgrundsfiguren var Jeff Lynne. Han kombinerade pop+rock+symphoniska inslag i sitt låtskrivande. Bla används både "elektrifierade" violiner och Cello's.

För mig är detta en rolig och lättsam musik.
- Vi "audiophiler" vill väl inte bara ha utpräglade "Audiophila" inspelningar eller hur ?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/06/11 :  22:11:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag säger bara "Roll over Beethoven"...

Det står en hel hög ELO-vinyler i samlingen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/06/12 :  02:12:14  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Köpte "Out of the blue" hos den lokala loppisen för 30kr
Helt felfritt skick också. Ibland är vinyl roligare än vanligt

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

charlswood
Starting Member

40 Posts

Posted - 2004/06/12 :  14:43:37  Show Profile Send charlswood a Private Message
Jag har också flera av dom på vinyl, men då vinylsvarv numera saknas så blir det att leta på CD-sidan.
Om det finns versioner med bättre ljudkvalitet än de första CD-pressningarna så är det ingen nackdel.

Ingen som har hittat någon .... ?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000