HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Sara K " Water Fallls"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

juha
Member

316 Posts

Posted - 2004/06/04 :  22:32:16  Show Profile Send juha a Private Message
Här är ett helgjutet tips!

Sara K med "Water falls" är en helt underbar platta Underbart upplöst och musikaliskt på samma gång!!! Det händer då o då!!! Älskar när man spelat in det värme utan någon som helst saknad av upplösning. Fråga Wolfgang här på forumet om mer detaljer!
Sara K..vilken artist!!

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/06/05 :  01:27:05  Show Profile Send Babar a Private Message
Och den finns på vinyl också:-)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/06/05 :  01:35:21  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Fantastisk platta! Jag håller just nu på att lyssna av och till på Sara K och Chris Jones liveplatta - där är massor av låtar från "Water falls".

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/06/05 :  12:17:10  Show Profile Send nurfen a Private Message
Sara K & Chris Jones - In Concert är bra, men Sara K - Water Falls är otrolig, likaså Chris Jones soloplatta Roadhouses & Automobiles.

Vad skulle man göra utan Creative Audio!!

Sweetspot är överskattat!

Edited by - nurfen on 2004/06/05 12:17:31
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/06/07 :  11:46:07  Show Profile Send MartinH a Private Message
Sen finns ju oxå DVDn med Sara K från B&W turnen.. Inte den sämsta den heller !!!

/Martin
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/06/07 :  21:28:53  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Japp jag får hålla med, har både Waterfalls cd'n och Nautilus Tour dvd'n

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2004/06/12 :  22:32:13  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Hej,

Har ni lyssnat på andra skivor av Stockfisch-skivbolaget? T.ex. Allan Taylor, Paul Stephenson etc.? De har alla en sak gemensamt: fin inspelning. Günter Pauler på Stockfisch är väl en av de främsta "mastering gurus" i Tyskland....

Dessutom blir skivorna mycket rimligt prissatta om man beställer direkt från Stockfisch....

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/06/12 :  22:37:38  Show Profile Send nurfen a Private Message
Fick hem ett par Allan Taylor-skivor till helgen och de är riktigt imponerande! Rekommenderas varmt.

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2004/06/12 :  22:41:14  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Håller helt med dig om A.Taylor.

Har själv försökt prova på så många olika Stockfisch-artisters skivor som möjligt, har inte blivit besviken ännu......

- RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2004/06/13 :  03:59:00  Show Profile Send redestad a Private Message
Ljudkvaliteten är väl nästan oöverträffad, även om musiken inte alltid håller intresset på topp hela vägen, i min mening. Äger och lyssnar på A Taylor, Sara K, och Chris J med stor behållning och trivs, givetvis, med den betydande "demo-potentialen" i dessa alster.

Beträffande ljudkvaliteten får dessa CDs en att undra varför "super-ljudsformat" som SACD och DVD-A behövs? Potentialen i CD-formatet utnyttjas ju inte alls till fullo hos merparten av dagens utgivningar!!! Maxa CD-ljudet innan nästa avbytare tar över är min mening. Mycket poliik och vinstmaximering i detta spel dock. Inte minst får man ju lite gråa hår när en industri som, plötsligt, säger sig vilja ge bästa ljud gör allt för att implementera, mer eller mindre, ljudkvalitetsförstörande kopieringsskydd för att minska tillbakagången i försäljning av CDs.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/06/13 :  08:08:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Redestad, vi kanske skall ta "CD vs Allt annat"-debatten i en annan tråd alt. söka i arkivet?

De Stockfisch CD-inspelningarna jag har alternativt har hört är alla av yppersta kvalité. Så nog vet de vad de håller på med inspelningsmässigt

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/06/14 :  16:51:23  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Framför allt så komprimerar inte Günter Pauler, han har mastrat över 700 album

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/06/15 :  08:37:36  Show Profile Send MartinH a Private Message
Och Chris Jones skivor får man inte heller missa.. Läcker musik i bästa förpackning !!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000