HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 JM Lab Cobalt 806
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/06/02 :  20:12:55  Show Profile Send Larsho a Private Message
Någon som har lyssnat på dessa stativare ?? och vill dela
med sig av intrycken ??

Tacksam för svar

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

lindbergmalmoe
Member

185 Posts

Posted - 2004/06/06 :  13:03:53  Show Profile Send lindbergmalmoe a Private Message
Jag har deras minsta golvare cobolt signature 816 vilka jag tycker är väldigt trevliga. Dock måste jag varna för matchningsproblematiken då högtalaren är väldigt analytiskt och lätt kan låtta lite spretig och energisk i fel omgivning. Själv har jag högtalarna ihop med marantz pm och cd 17 mk2 vilket fungerar mycket bra. Ljudet blir både varmt (aukustisk musik låter underbart) utan att tappa detaljerna för den sakens skull. En annan kombination jag varmt kan rekommendera är jmLab tillsammans med naim. mmmmmmmmmmmmm.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/06/06 :  13:13:53  Show Profile Send Larsho a Private Message
Naim o JM Lab Det hade jag inte förväntat mig, men man
lär sig något nytt varje dag, jag vet annars att Audio Analouge
passar bra ihop med JM Lab

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

lindbergmalmoe
Member

185 Posts

Posted - 2004/06/06 :  13:42:31  Show Profile Send lindbergmalmoe a Private Message
Både audio analog samt musical fidelity passar också mycket bra till JmLaben för att inte prata om en vettig rörförstärkare.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/06/06 :  14:10:30  Show Profile Send FBK a Private Message
Jag har lyssnat på Cobalt 816S och det var den absolut ljusaste högtalare som jag lyssnat på någonsin, tyckte att att det var farligt nära det vassa hela tiden, men det var tillsammans med en Onkyo AV-receiver. Lyssnade även på Elektra 906 stativaren samtidigt som anses vara en "analytisk" högtalare, men den hade inte alls samma vassa tendenser i diskanten.
Men smaken är som baken delad
Mvh

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

lindbergmalmoe
Member

185 Posts

Posted - 2004/06/06 :  18:02:00  Show Profile Send lindbergmalmoe a Private Message
Jag kan mycket väl tänka mig att det lät riktigt illa tillsammans med en onkey reciver. Jag hade själv mina högtalare tillsamman med en onkeyförstärkare i ett par veckor innan mina nya saker kom och det lät hemskt. Men som sagt var med rätt kringutrustning blir det riktigt roligt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000