HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cambride 640C cd-spelare...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Nyberg
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/06/02 :  16:33:16  Show Profile Send Nyberg a Private Message
Jag har haft hemma Cambridge nya cd-spelare Azur 640C i en vecka och mycket nöjd med ljudet.
Problemet är bara att själva mekaniken i cd-motorn ger ifrån sig ett surrande/nästan visslande ljud.
Spelar jag lugn musik på låg volym kan man inte undgå att höra detta, vilket irriterar mig en del.
Är det ett vanligt problem med cd-spelare?
Själv tycker jag att en produkt i denna prisklass borde vara tystare.

Som tur är har jag ytterligare en veckas öppet-köp kvar hos hifi-klubben.
Jag funderar på att återställa den.
Någon annan med samma erfarenheter av cambridges cd-spelare?

Nyberg

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/06/02 :  16:37:56  Show Profile Send MartinH a Private Message
Trist nog kan detta problem finnas i en del enkalre mekaniker, men ska man godta det, nja kolla med butiken och kolla med ett ex som finns där så får man se om det är produkten eller just ditt ex som är så....

Ser man till tex dvdspelare i enkalre prisklasser så låter en del mekanik ganska mycket där med, så visst kan det nog vara så att just den mekanik som sitter i denna är lite mer högljud än andra.

/Martin
Go to Top of Page

erikus
Starting Member

44 Posts

Posted - 2004/06/02 :  16:38:21  Show Profile Send erikus a Private Message
Hej

Jag sitter i närapå samma sits som dig, har haft en hemma i en vecka för att provlyssna. Jag har samma problem som dig med att den låter något, men inte så pass att det stör mig. Givetvis finns det tystare spelare.

Men jag kan bekräfta din uppfattning om att den har ett relativt högt ljud och det sänker ju givetvis kvalitetskänslan en aning.
Go to Top of Page

Murphy
Starting Member

2 Posts

Posted - 2004/06/02 :  18:19:48  Show Profile Send Murphy a Private Message
Jag har sett detta diskuteras angående 640C på utländska forum, så det verkar vara fler som har upplevt samma sak. Tråkigt, för annars så ser ju spelaren bra ut, känns stadigt byggd och låter inte så tokigt heller.
Go to Top of Page

Mullansson
Member

211 Posts

Posted - 2004/06/02 :  18:21:26  Show Profile Send Mullansson a Private Message
Lämna tillbaka!

Har du öppet köp, tycker jag absolut du ska återlämna den. Även om den spelar bra tror jag att du kommer att irritera dig på detta hädanefter också. När man vet att "surret" finns går det ju liksom inte att bortse från det även om man vill.

Som det verkar är Cambridgen helt klart en bra spelare för pengarna men jag tror nog att du kan hitta andra i samma prisklass som presterar jämnbördigt och inte surrar. Sen kan det ju vara fel på just din maskin, men det är ju ett problem som Hifiklubben får se till att lösa isf.

Edited by - Mullansson on 2004/06/02 18:22:23
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2004/06/02 :  18:27:18  Show Profile Send aaight a Private Message
mekaniken i en cdspelare får inte låta så mycket så det stör.
lämna tillbaka!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000