HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter av Thule Digit II?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2004/06/01 :  16:17:50  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Hejsan
Jag känner att jag vill uppgradera mig på CD-fronten. Nu har jag en Thule CD150B. Jag skulle kunna tänka mig att lägga 15-25 kkr på en CD-spelare om jag hade haft råd. Ett billigt alternativ är då Thules Digit II upsamplingskort för 5998:-. Det är billigare än något annat alternativ.
Jag har lyssnat på på CD-spelare med detta kort i men aldrig jkämfört med min CD.
Är det någon som har några erefarenheter at detta kort?

/Ola

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2004/06/01 :  16:44:55  Show Profile Send ryst a Private Message
Jepp
har det kortet i min DVA250.
Kan inte säga annat än att kortet är kanon, sen om det är bättre/sämre än något annat i prisklassen har jag svårt att uttala mig om.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/06/01 :  19:10:11  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Jag sitter i samma sits som du gör då jag också har en CD150B och funderar på att uppgradera.

För ett par månader sedan var jag på hifiklubben och jämförde spelarna med varandra. Dock endast via den obalanserade utgången då de inte hade något försteg med dubbla XLR-ingångar och jag hade inte varit slug nog att ta med mitt egna Classé-försteg.

Hursomhelst så lyssnade jag i cirka 30-40 min och mina intryck då är att skillnaden inte var så stor. Jag hörde skillnad men jag har svårt att säga vilket som lät bäst. Jag har tänkt att göra om det hela lite mer strukturerat, antingen genom att låna hem en spelare med Digit II-kort eller gneom att ta med mitt försteg till hifiklubben.


SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/06/01 :  19:27:06  Show Profile Send Poe a Private Message
Intressant tråd! Har själv funderat på att starta den tidigareJag går i samma tankar så det skulle vara kul att höra era erfarenheter. (Har överhuvudtaget inte lyssnat på Digit II).

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2004/06/01 :  19:54:16  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Jag har lyssnat en del på spelare med digit-kortet i. Det har varit på Hifi-Punktens demo-kvällar. Då har det spelats med alla möjliga olika saker så det är ju svårt att veta vad som låter hur.
Skall försöka ta med in till Hifiklubben i Jkpg och se om de har nån spelare med kortet i hemma.
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/06/01 :  20:17:59  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Jag startade faktiskt en tråd om just Digit II för ett bra tag sedan men den föll i glömska rätt så fort:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=6800

Då som nu var det folk som gärna ville veta mera men få som hade gjort en jämförelse. Som man kan se på datumet av ovanstående tråd så har det inte gått så fort med mitt uppgraderande utav cd-spelare...


SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2004/06/01 :  21:37:27  Show Profile Send ryst a Private Message
Är mitt uppe i en flytt men om någon befinner sig i stockholmsområdet och är sugen på att lyssna i hemmiljö så kan jag ordna det hemma hos mig i mitten av juli.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2004/06/02 :  00:28:17  Show Profile Send yak52 a Private Message
Inte riktigt jämförbart kanske, men jag sålde mitt DigitI-kort till en kille i Östersund när jag bytte till min nya ThuleII-spelare. Han blev mycket nöjd och upplevde det som en av sina bästa uppgraderingar (i synnerhet för de pengarna han fick betala för ett begagnat kort).

/Martin

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/06/02 :  06:15:35  Show Profile Send Poe a Private Message
Yak52, vet du vad det är för skillnad mellan Digit I och II?

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2004/06/02 :  07:39:31  Show Profile Send yak52 a Private Message
Nej, jag vet inte riktig vad som skiljer, det ser ut att vara olika uppsamplingsfrekvenser. Sedan antar jag att korten passar till I respektive II-spelare.

Han som bytte till mitt I-kort skrev följande första recension:
"Fungerar utmärkt och låter bättre på alla punkter än originalkortet (det lilla jag har hunnit lyssna i alla fall). Släpper bättre från högtalarna samtidigt som röster och instrument låter mer naturligt".

/Martin

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000