HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Tips om ok hemmabioljud för 10 000 kr!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/06/01 :  17:38:31  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Hej på er!

Jag håller själv bara på med 2-kanal, men en vän till mig bad mig fråga er flerkanalare om tips på ok hemmabioljud till budgetpengar. Närmare bestämt 10 000 kr.

Kort sagt är han ute efter ett paket med reciever och ett högtalarsystem inklusive kablage. Han har en modern dvd som klarar aktuella format. Nytt eller begagnat spelar ingen roll för honom tror jag.

Skall man i allmänhet satsa på sub eller inte i sådana här system tycker ni? Han bor i lägenhet och vill inte provocera grannarna alltför mycket...

Tacksam för tips

mvh

Never trust someone who claims to be God.

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/01 :  18:20:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Satelitsystem med en sub (6-5" eller 8 räcker bra)
Skulle vänner fråga skulle jag nog titta på fyndborsen.se eller netonnet.se efter några paket.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2004/06/01 :  23:12:59  Show Profile Send masur a Private Message
Kollade lite hos hembiobutiken.se. Canton Movie 22-X II är ett högtalarpaket som kostar 6490kr. Högtalarna klarar även av att spela musik på ett bra sätt. Receivern Yamaha RX-V550RDS kostar 3395kr och då återstår 115 kr till kablar.
Ett annat alternativ är Canton Movie 6.1 MX för 3995kr men det klarar inte musik lika bra. Tillsammans med ovan nämda Yamaha receiver finns det pengar över för riktigt bra kablar.
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2004/06/01 :  23:17:20  Show Profile Send masur a Private Message
Canton och Onyo brukar vara en vinnande kombination. Onkyo TX-SR501E för 3995kr hos Hembiobutiken tillsammans med Canton Movie 6.1 MX är ett prisvärt alternativ.
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2004/06/01 :  23:18:28  Show Profile Send masur a Private Message
Det blev visst lite fel:
Canton och Onkyo brukar vara en vinnande kombination. Onkyo TX-SR501E för 3995kr hos Hembiobutiken tillsammans med Canton Movie 6.1 MX är ett prisvärt alternativ.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/06/02 :  01:21:39  Show Profile Send KennethS a Private Message
Definitivt Infinity TSS-750 hemmabiosystem. Gjort i aluminium och blev årets hemmabiosystem i tidningen Hemmabio. Kostar 6.500:- ex. golvstativ. För dom pengarna för man hänga dom på väggen.Ljudet är väldigt öppet och neutralt med en uns värme. Basen är snärtig och djup. Klarar faktiskt av att spela musik riktigt bra för att vara denna typen av system. Subben består av en 150w (500w dyn,RMS) 10" som bygger på teknik från Prelude MTS/Kappa serien och har fått väldigt mycket beröm världen över. Finns på www.lefflershifi.com. Sen skulle jag nog också titta in mej på en billigare Yamahaförstärkare. Jag sitter själv jättenöjd med detta system som jag då driver med en Harman/Kardon AVR430 för 10.000:-. roliga med detta system är att högtalarna verkligen blir så mycket bättre med dyrarare kringutrustning. Lycka till!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/06/02 :  09:16:47  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Tack för synpunkterna! Fler mottages givetvis tacksamt.

mvh

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000