Author |
Topic |
Viking
Member
224 Posts |
|
Viking
Member
224 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 03:30:08
|
Sjekk også side 1 av samme tråd!! En større samling med "det jeg ikke skjønner er jeg redd for" mennesker har jeg aldri hørt eller sett i mitt liv. De gjør narr av alt og alle med andre holdninger og kunnskaper-de tror de kan måle seg til alt! (stikker de et måleapparat i f...an til sin tjei for å kjenne om hun er bra i sengen?) Litt drøy den siste, men man må spissformulere seg for å få frem dette poenget! |
MVH Viking |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 07:49:47
|
Hej,
det känns som att det finns bättre saker att diskutera än andra forum och vad de känner för oss. Skall vi inte rikta vår energi framåt emot något positivt istället för att försöka bidra till en negativa spiral?
Så, vi kommer att bidra med något positivt idag...
Bernts första artikel om hur han tweakar sin CD, Cambridge D500SE, släpps idag! |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Viking
Member
224 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 12:20:08
|
Bare litt morsomt, de beskylder dette forumet for å være useriøst og så oppfører de seg som en barnehage selv |
MVH Viking |
|
|
patrikf
Avstängd på egen begäran
630 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 12:59:17
|
Viking, ett forum består av medlemar. Det kanske vore mer konstruktivt att bemöta inlägg du inte gillar direkt, istället för att kritisera ett helt forum härifrån. |
|
|
Viking
Member
224 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 13:01:16
|
Jeg gir link til EN tråd, der også admin godta<r diskusjonen, hvilke medlemmer som tråkker over grensen er opp til hver enklet, men Dawen er vle den som er lengst "ute"! Så jeg kritiserer ikke kum på generelt grunnlag-LES hva jeg linker til! |
MVH Viking |
|
|
patrikf
Avstängd på egen begäran
630 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 13:12:02
|
Ja, hursomhelst verkar du vara engagerad i ämnet. Personligen tycker jag att det bästa är att tala direkt till det berörda istället för att stå på avstånd och peka finger... |
|
|
Viking
Member
224 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 13:36:01
|
De kjører jo samme taktikk. De går ikke inn her og sier hva de mener! Og jeg gjør medlemmene av DETTE forum oppmerksomme på hva et annet sier om dem! Ikke alle her kikker jevnlig innom faktiskt.se-tror du det? Og jeg orker ikke sløse med tiden å bli medlem av faktiskt for å si min mening-dette må de tåle da de tillater en tråd med kun negativ nedrakking av et annet forum. |
MVH Viking |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 13:55:03
|
quote: De går ikke inn her og sier hva de mener!
Viking> Det kan ju var svårt om man är bannad, ellerhur! |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
|
|
Viking
Member
224 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 13:55:41
|
Er alle bannet, eller er det mote å si det? |
MVH Viking |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 13:56:03
|
Jag skall egentligen inte säga något för jag har tyvärr länkat fram o tillbaka och orsakat bråk och tråkigheter. Men jag håller med Pac. Jag har själv skrivit i faktiskt.se (ja jag är medlem där också) att strunta bråka mellan forumen och istället bidra till lite intressant hifiläsning/diskussion osv på faktiskt.se precis som Pac förordar här. Viking där finns faktiskt många trevliga personer där också, men precis som här så finns det ju rötägg. |
Min fotosida på flickr
|
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 13:58:19
|
Många av dem iallafall |
|
|
|
Viking
Member
224 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 14:08:45
|
Men hvorfor lar admin tråden fortsette på faktsikt.se? Jo, de liker å fortelle andre at de kan og vet mer-det er for å OPPLYSE dette forumets medlemmer om hva som sies om dem og det de skriver-det må de tåle når de begynner å snakke om ip.adresser og om hvordan denne serveren virker med å snakke om proxyservers og hvem som har vedlikeholdet av den (medlem av irc kanelen til faktiskt)- mange der er bannet fra dette forumet-jeg har fulgt med i tråder der de ble bannet-de påstår de blir bannet "of no reason" men de har tråkket så langt over streken at det er naturlig å banne dem. Men alle er ikke bannet, det er slik at de kan ikke debattere uten ordene blindtest, placebo og formler. |
MVH Viking |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 14:27:10
|
På faktikst tror man inte på att låsa trådar hit och dit, Nagref uppmanar ju dessutom att de ska tänka på vad de skriver. Bannad på väldigt lösa grunder är det väl många som blivit, själv var jag en hårsmån själv för nått år sedan då "sladd" hade en dålig dag. Att kritisera den inre kretsen är ju inte heller speciellt poppis alla gånger... |
|
|
|
Viking
Member
224 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 14:35:54
|
"Bannad på väldigt lösa grunder är det väl många som blivit" Dette vil jo de som blir bannet alltid si, og på hvilket grunnlag kan du si at det er slik? |
MVH Viking |
|
|
OliT
Member
79 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 14:54:32
|
Jag tycker inte att du visar dig på mycket högre nivå än ett barn du heller Viking, precis som Rydberg m.fl. säger är det många som blivit bannade och även folk som inte är det som inte kommer hit av principskäl. Admins m.fl. härifrån är inbjudna att delta i diskussionen och bemöta kritik. Väljer man att inte göra det är det väl bara att skylla sig själv? Sen förstår jag inte riktigt hur du resonerar.. Är man knäpp i bollen bara för att man inte tror på att dyrkablage är något speciellt mycket bättre än lampsladd? I mina ögon är det här forumet väldigt trevligt, så länge man lyfter vissa produkter till skyarna, men kritik ska man akta sig för att ge.. |
Norrlänning |
Edited by - OliT on 2004/05/30 15:00:34 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 15:24:46
|
Jag är också medlem på faktiskt. Jag tycker att när det nu finns en sådan tråd på faktiskt är det bättre att den får värka ut där. Själv känner jag inget behov av att ge mig in i diskussionen. Men tydligen behöver ämnet ventileras. Det kan jag förstå men jag tycker det kan räcka att det sker där, vi behöver verkligen inte stå här och peka finger. Bättre än så här kan vi väl grabbar? |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Viking
Member
224 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 15:35:23
|
"Är man knäpp i bollen bara för att man inte tror på att dyrkablage är något speciellt mycket bättre än lampsladd?" Men er man det om man mener det er store forskjeller på kabler? Det er jo det de sier- og jeg argumenterer som et barn? Det du skriver er syltynt olit-jeg mener at medlemmene her har en rett til å vite hva et annet forum skriver om dem- har du et problem med det så skriv til admins- Den gangen vi ikke kan skrive her om hva andre forum skriver om oss så er jeg ferdig her- det er vel noe av hensikten? De henger oss ut men vi skal ikke nevne det? Admins: Lås tråden!! Folk liker ikke at sannheten kommer ut om et annet forum! |
MVH Viking |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 15:42:02
|
Hejsan,
Har läst den tråden på Faktiskt.se och tycker "jaha".
Jag hade också blivit ledsen och kanske arg/irriterad om jag blivit utsparkad från ett fora. Reaktionen att skriva av sig och prata om händelsen först#229;r jag. S#229; kan man reagera och jag tycker det är väl OK.
Nu skall jag fortsätta med mitt bildrepportage istället!
Edit: putsade texten.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
Edited by - EngelholmAudio on 2004/05/30 16:22:25 |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 15:44:54
|
quote: Det du skriver er syltynt olit-jeg mener at medlemmene her har en rett til å vite hva et annet forum skriver om dem- har du et problem med det så skriv til admins- Den gangen vi ikke kan skrive her om hva andre forum skriver om oss så er jeg ferdig her- det er vel noe av hensikten? De henger oss ut men vi skal ikke nevne det?
Det synes mig att flera av moderatorerna här redan visat vad de tycker om beteendet att 'ge igen' genom att snacka skit om det andra forumet. Du låter antyda att det är konstigt om inte "vi" får ge igen. Jag vet inte var du fått uppfattningen om att faktiskt och hififorum är två olika gäng som ligger i bråk? Ett flertal medlemmar här är även medlemmar på faktiskt och vice versa. Vilka är "vi" och vilka är "dom" då?
Sen att "sanningen" kommer ut om ett annat forum - vadå? Det här är några medlemmar som uttalar sina personliga åsikter. Att en moderator på forumet ifråga inte låser tråden direkt innebär inte att hela forumet ställer sig bakom och skriver under på alla åsikter som presenteras.
Jag håller med dig fullständigt om en sak, och det är att tråden borde låsas. Men inte på de grunder som du vill få den låst, utan snarare att det här var lågt och tråkigt beteende. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
Edited by - Ayn on 2004/05/30 15:45:38 |
|
|
Viking
Member
224 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 16:42:07
|
Ayn: Det er tragisk at det skal være "tråkigt beteende" å informere andre, voksne mennesker hva det er som skrives om deres meninger-det er rett og slett TRAGISK at det ikke skal få være lov-og hvorfor skal jeg ikke linke dit?? De "starter" en tråd om hififorum.nu-og så skal det ikke nevnes her? Løyligt! |
MVH Viking |
|
|
patrikf
Avstängd på egen begäran
630 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 16:55:30
|
Viking. Varför ska det inte nämnas här? En tillräcklig orsak är väl att detta inte har något med hifi att göra! |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 16:57:33
|
Ayn,
nu förstår jag inte alls: quote: Det synes mig att flera av moderatorerna här redan visat vad de tycker om beteendet att 'ge igen' genom att snacka skit om det andra forumet.
Det enda jag ser från oss är positiva och förstående omdömmen. "Ge igen" och "snacka skit" var får du det ifrån? Kan du quota det som vi Admin och mods skrivit som är negativt så att vi förstår hur du tolkar oss, jag kan inte se en enda negativ sak, skriven av oss, om Faktiskt.se...
OLiT: quote: I mina ögon är det här forumet väldigt trevligt, så länge man lyfter vissa produkter till skyarna, men kritik ska man akta sig för att ge..
Så länge du är konstruktiv och respekterar andra kan du göra vad du vill, höja vilken produkt du känner för till skyarna och kritisera vem och vad du vill. "Skäll och gap" hör däremot inte hemma här.
Ang. att alla verkar vilja låsa tråden, varför då? Håll Er till en vettig diskussionsnivå och snacka igenom detta om Ni anser att det behövs. Den som inte vill diskutera kan ju helt enkelt sluta posta.
Men som sagt, "skäll och gap" hör inte hemma här. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 17:30:45
|
Pac, ojoj, nu är det missförstånd hit och dit
Tänk så grammatiska tvetydigheter kan ställa till det! Jag menade inte: "Moderatorerna har visat vad de tycker genom att snacka skit om det andra forumet." Det jag menade var: "Moderatorerna har visat vad de tycker om beteendet att snacka skit om det andra forumet." (...och det jag syftade på var att ni inte heller verkar tycka att det är ett särskilt trevligt beteende.)
Tänkte inte på att man kan tolka meningen på två sätt, ber om ursäkt. Hoppas det blev lite tydligare nu. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 17:34:47
|
Oj, tack Ayn! Jag letade och letade och så var det jag som hade missförstått.
Tack för ditt snabba klargörande! |
|
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2004/05/30 : 19:14:04
|
Ta det nu lugnt så att du inte får hjärtattack min gamle vän Viking. Har du gjort ett bildrepotage om din anläggning? Om inte så ser jag fram emot det |
Min fotosida på flickr
|
|
|
Topic |
|