HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalartips/rekomendation
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

emil
Member

586 Posts

Posted - 2004/05/28 :  17:15:23  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Jag har länge gått och letat efter ett par schyssta stativhögtalare, varit runt i de lokala Hifi butikerna och lyssnat fram och tillbaka utan att direkt hitta något som passar min smak. de enda högtalarna som jag inte lyssnat på är Quad 11/12L som jag hört många lovord om och eftersom det inte finns någon butik i malmö som säljer dem blev det lite svårt.

Tillslut fick jag möjlighet att lyssna till ett par Linn kan MKII hos en jobbar kompis, först tänkte jag att de där små lådorna kan inte låta särskillt mycket och absolut inte passa min smak men ack så fel jag hade. Jag gick ifrån med ett stort leende på läpparna och tänkte såna högtalare måste jag bara ha och nu står det ett par i mitt vardagsrum.

Maken till högtalare i denna prisklass har jag aldrig stött på, de spelar med en sån glädje, pondus och upplösning att jag blir häpen varje gång jag spelar musik på dem, någon lyssningströtthet existerar inte och basen..ja basen är helt sjuk för att komma ifrån så pass små lådor visst de gräver inte allra längst ner i källaren men den basen de presterar är fast och precis med ett djup som faktiskt räcker till de flesta musikstilar.
Diskanten är välupplöst utan stickighet och låter mycket trevligt den också.

Dessa högtalare slår i mitt tycke både Dynaudio A42 och Monitor audio bronze 2orna på fingrarna som båda har fått mycket fina lovord i diverse tidningar. Den största skillnaden tycker jag är spelglädjen och att de spelar musik på ett lugnt och precist sätt som gör att det blir kul att lyssna på musik.

jag rekommenderar alla som har möjlighet att lyssna till ett par Linn Kan att göra det om ni går i köpe tankar i denna prisklass.
Tilläggas ska också att jag hade ett par NHT 2.5i innan mina Linn Kan och i mitt tycke slår de NHT lådorna på fingrarna i alla avseende förutom basen som var väldigt fin i de lådorna.

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/05/28 :  20:28:04  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
det är väl inte helt rättvist att jämföra 42orna med bronze 2???

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/05/29 :  14:36:32  Show Profile Send ReKo a Private Message
Kul att du hittat högtalare som du är nöjd med! Lyssnade du på Quad högtalarna innan köpet?

MVH / Ante
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000