HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Nån som ska på Metallica 30/5 ???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2004/05/31 :  04:25:23  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Både Metallica och Slipknot är bäst

Mvh.

David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.

Edited by - Daffyd on 2004/05/31 04:31:23
Go to Top of Page

D-Man
Member

90 Posts

Posted - 2004/05/31 :  19:18:54  Show Profile Send D-Man a Private Message
Det var en helt otroligt bra konsert. Vilket röj!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/05/31 :  20:00:49  Show Profile Send edison a Private Message
Slipknot var vekligen ren skit...tyckte nog dom skulle ha potential om dom hade en sångare som sjöng...rätt tungt sväng i botten men resten...låt mej slippa eländet.Ja, jag kommer att slippa dom, är ju frivilligt att utsätta sej för CDs som väl är ;-)

Metallica var ju en annan femma.
Iofs är jag inte så mkt för speedmetal, men M är oftast tunga nog även om jag tyckte denna spelning var lite för mkt av just speedad metall...hur som helst man kanske inte ska svära i kyrkan, hehe, så jag säger (och tycker...) att det var godkänt!

Dock, inte var detta den bästa hårdrockkonsert jag kunde föreställa mej...för jag tycker inte Metallica är så där särdeles hårda...mest snabba och energiska...och jag väntade mej ju mer av tung rock än jag fick...men - "smaken..." osv

Taskigt ljud som vanligt, men det är det ju alltid...(nu är jag gnälligare än jag önskar men det måste ju ut, på en HIFI-sida ;-)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/05/31 :  21:28:52  Show Profile Send patst577 a Private Message
Metallica var ju anledningen att jag var där iaf. Doch var the blister exists med slipknot bättre än vad jag trodde den skulle vara! men som ovan nämt, det skulle ju vara bra om man hörde vad som sjöngs men det finns ju tydligen folk som gillar det med.

det är väldigt ovanligt att ljudet på en spelning är bra om publiken är 56000, man får helt enkelt ta det för vad det är!

Det var en bra metallica spelning, nått annat kan man ju knappast begära

/Patrik
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/06/01 :  01:10:55  Show Profile Send edison a Private Message
Jo, inte hade jag åkt om det varit M som förband till S-knot, om man så säger, LOL.

Ja, ljudet var inte sämre än på andra konserter, så sant...och egentligen var bara sången det som lät illa, resten var tämligen bra faktiskt, nyanser som jag inte tog med i förra inlägget.

Sen är ju livemusik/-framträdanden "alltid" mer lätta att uppskatta om man hört den innan: runt mej sjöng "alla" med i snart sagt alla låtar ;-), det gjorde inte jag , men jag brukar iofs inte kunna texterna utantill ens på musik jag lyssnat mkt mer på än tex Metallica...

Kul var det i alla fall, är ju rätt sällan så stora konserter händer.
Det är ju alltid nice, och bra stämning var det ju verkligen, både bland publik och hos bandmedlemmarna !!!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/06/05 :  20:40:17  Show Profile Send nin a Private Message
OJOJOJ! Dagens usla vet jag inte... De var grymma ikväll. Mycket bra låtval!
Underbart!



Ja, samken är olika! Själv anser jag att Metallica har gjort 3 bra skivor, en rätt okej (Justice for all) och den svarta och framåt är rätt dåliga. Slipknot är, enligt mig, otroligt mycket bättre än vad Metallica är idag. Metallica idag är något för gubbar utan hår som försöker vara lite hårda ibland.
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2004/06/05 :  21:32:57  Show Profile Send AKA a Private Message
Låtarna blir ju inte sämre med tiden. Och de spelade ju mest gamla låtar.
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/06/05 :  22:12:53  Show Profile Send patst577 a Private Message
Smaken är delad precis som .....

men helt klart... metallica var riktigt bra och alderles lagom hårt för mig... Slipknot ser mest ut, och beter som som clowner men det är ju vad jag tycker! Föredrar att höra vad som sjungs med!

Tycker däremot att "the blister exists" var riktigt bra med slipknot! dock myvket bättre live med två trummslagare än på skivan!

/Patrik
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000