HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Hjälp med CD för att öva sig att dansa!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/06/05 :  23:22:09  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Sonen ska på bal! Han behöver snabbt lära sig och öva på de grundläggande dansstegen. Modern får agera lärare, ty jag har inte enbart tummarna mitt i handen utan också stortårna mitt under fötterna och kan absolut inte dansa det minsta. Men - vi har ingen CD med bra samlad dansmusik av det grundläggande slaget. Det enda som finns är hyfsade danslåtar utspridda på en massa skivor som vi har noll koll på.

Är det någon av skribenterna som har förslag på CD som är lättåtkomlig (det vill säga kan förväntas finnas på en normalt utrustad skivavdeelning typ Åhléns) dansmusik-CD med de vanligare dansslagen som är lämpad för ändamålet? Det vill säga innehåller lite blandat vals och foxtrat och kanske nåt mer nyttigt. Genre spelar mindre roll bara det går att dansa till. (Nåja - dansbandsmusik typ Vikingarna bör undvikas eftersom dylik musik brukar göra familjemedlemmarna på dåligt humör. Och dåligt humör är ju ingen bra sinnesstämning när man ska öva på något nytt. Men finns det inget annat så...)

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2004/06/08 :  17:13:05  Show Profile Send pontus a Private Message
Verkar inte helt oväntat vara lite skralt med dansare här...

Hugo Alfven har skrivit en del polka-musik som är väldig vacker -- fick faktiskt lust att gå och ta en polkakurs när jag hörde Alfvens balettsvit "Den förlorade sonen" för första gången (vilket jag såklart aldrig gjorde). Finns säkert att låna biblioteket.

Vals finns det massor, sök på "walz" på CDON t ex.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000