HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Eichmann Tech. Express ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2004/05/23 :  14:03:19  Show Profile Send Leif B a Private Message
Någon som testat Eichmann Tech. Express kablar?
Får bra kritik i press och av Ljudmakaren.
Några kommentarer?

mvh Leif B

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/05/23 :  14:23:45  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Har testat dom en del själv och då mest Express 6:an med bullets på också. För pengarna så är dom väldigt svårslagna och den enda nackdelen är att dom är lite hårda och svårböjda men samtidigt lyxproblem om man inte tex har en tight bänk.

Dra ner till Ljudmakarn och be att få låna ett par och ev ett par Express4:or samtidigt. Det har kommit en "serie2" av dessa för ett tag sen och då reades dom tidigare ut för kanske 50% av priset vilket blev ett trevligt kap då.

Kan även rekommendera högtalarkablarna och bullets och bayoneter allmänt. Dom har säkert lite högtalarkablar också som du kan låna. Egna lyssningserfarenheter är alltid bäst då man tolkar saker väldigt olika men jag gillar det och klart en rekommendation. Har testat även andra kablar både ljud och bild där vi bytt till bullets med framgång.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2004/05/23 :  19:21:35  Show Profile Send Leif B a Private Message
Tackar, verkar helt ok för dem pengarna.
Otroligt att kontakterna kan göra så mycket.

mvh
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/05/25 :  11:07:53  Show Profile Send Roq a Private Message
Hej LeifB.
Jag har Eichmann Express 4 (serie 2) vilka jag inhandlade på senaste Sheraton-mässan. De ersatte Supra EFF-ISL och jag jämförde med dessa.
Sammanfattningsvis:
I min anläggning kunde jag inte höra några stora skillnader - i alla fall inte av den storlek som förespråkarna av Eichmann/bullet plugs talat om.

Jag har även ett par Tara Labs, okänd modell, gröna m guldkontakter i 600kr-klassen (för ca 5 år sedan) att jämföra med.

Jag hade tidigare jämfört Supran med Tara Labs - Tara Labs var något fylligare och rundare i karaktären jämfört med Supra. Jag tyckte också att den fick fram lite mer detaljer.

Mitt första intryck (första sekunderna) vid jämförelse mellan Supran och Eichmann 4 var då att E. hade en lite stramare basåtergivning men att den i övrigt lät lik Supran. Möjligen kunde också en lite "krispigare" diskant höras. Som sagt, vid längre lyssning kunde jag inte konfirmera dessa intryck - jag tyckte skillnaden var minimal. Nåja, Supran är såld och jag är nöjd med min Eichmann Express 4 även om den inte uppfyllde mina högt ställda förväntningar.
Mvh Urban

edit: Skrivfel

Edited by - Roq on 2004/05/25 11:09:50
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/05/25 :  11:11:43  Show Profile Send Roq a Private Message
F.ö. rekommenderar jag liksom tober Ljudmakarn - trevliga och bra service - det lilla jag haft att göra med dem...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000