HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Hur täta för stort hål?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

haffe
Member

197 Posts

Posted - 2004/05/20 :  15:42:40  Show Profile Send haffe a Private Message
Jag höll på att borra ut hål till en terminal, för min TQWT. Är det någon idé att försöka täta den delen av hålet som inte täcks av terminalen, och isåfall med vad?

haffe
Member

197 Posts

Posted - 2004/05/21 :  09:39:40  Show Profile Send haffe a Private Message
Jag hittade en burk med finspackel, som jag prövat att täta hålet med. Nu hoppas jag bara att det fungerar.
Go to Top of Page

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2004/05/21 :  10:03:59  Show Profile Send dajz a Private Message
Borde nog funka om det inte är för stort hål som ska spacklas. Om det är ett större hål skulle jag skära till en bit av samma träslag som lådan och limma dit den.
Go to Top of Page

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2004/05/21 :  10:45:22  Show Profile Send cofra a Private Message
Är det plast så kan man tejpa över hålet så att det är tätt och plant, sen vänder man materialet så att tejpen är rakt neråt och fyller tomrummet man skapat med epoxylim.

När limmet torkat så drar man bort tejpen och slipar, spacklar, målar om man är i behov av det. Limmet fäster ej på tejpen eftersom det är klister på ytan. Jag har bara utfört detta med maskeringstejp eller frystejp men det borde funka med andra sorter också.
Go to Top of Page

haffe
Member

197 Posts

Posted - 2004/05/21 :  12:09:35  Show Profile Send haffe a Private Message
Ok. Tyvärr är materialet i det här fallet mdf.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000