HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 BILLIG förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2004/05/19 :  11:14:46  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
På grund av att jag inte lyckats få något sommarjobb så måste jag sälja av min stereo för att överleva sommaren

Men jag klarar mig inte utan stereo helt utan måste hittat något att ersätta min nuvarande med. Budgeten ligger på ca 2-3000kr för förstärkare. Ett krav är att det måste finnas ingång för phono (MC) så att jag kan använda min vinylspelare.

Jag har kollat runt lite och hittade en Denon PMA-1560... verkar rätt så seriös med balanserade ingångar och MC input. Någon som vet något om denna stärkare eller har något annat förslag?




Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com

Edited by - yahriel on 2004/05/19 11:17:49

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/05/19 :  11:20:38  Show Profile Send John a Private Message
Hoj!
Undrar om du sålt dina Audio Vectorer? Skulle möjligen vara intresserad av stativen, om du inte sålt/har lust att sälja dessa separat.
/undrar en john igen

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2004/05/19 :  11:25:44  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Dom är sålda, eller blir det på fredag rättare sagt.

Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/05/19 :  11:55:14  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Hej yahriel,

köp denna:

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=16766

Spelar nog ifrån dina gamla Audio Analogue med dunder och brak

MVH

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2004/05/19 :  13:34:15  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Mr Ekan: Jag tvivlar på det. Men den kanske är ok. Ska kolla upp den.

Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/05/19 :  14:48:53  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Jag har spelat på såväl Denon som Rega och här snackar vi klasskillnad. Regas maskiner återger musiken på ett sanslöst realistiskt sätt, hänsyn tagen till det facila priset. Du bör definitivt ta en titt på denna förstärkare. Blir du mot all förmodan inte nöjd så kanske jag köper den av dig .

MVH

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2004/05/19 :  18:21:18  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Haar mailat killen men han svarar inte plus att annonsen har försvunnit så det är nog rätt så kört.

Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2004/05/19 :  18:32:16  Show Profile Send MikaF a Private Message
Jag skulle nog välja ngt mera minimalistiskt än Denon. Kanske ovan nämnda Rega eller om man kan hitta en begagnad Sugden, Cambridge eller Arcam t.ex med några år på nacken?
MVH
Mikael/Top HiFi

Driver Top HiFi
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000