4x JBL SUB1500 samt 1.4 kW (full belastning 3.4 kW) förstärkare är vad som gäller...
Det är inte riktigt DIY eftersom det rör sig om en planerad installation i en studio och byggs av ett företag. Alla data finns dock för de intresserade.
120 dB@10 Hz är en trolig siffra som anges...
Om simulationera är korrekta kommer det aldrig gå att spela för fullt, jag tror inte väggarna håller för det och för en gångs skull så är det nog inte en överdrift.
Min stora fråga är om inte luftrycket blir så stort så att detta i sig kommer hindra den att spela sönder väggar, men lol, va vet jag =) Spånar bara lite =)
Kanske du skulle klar det... Men vad skulle dina inälvor säga?
Allvarligt talat: Är inte väldigt höga ljudtryck runt 10 Hz direkt skadliga? Om jag inte minns fel så har väl lågfrekvent ljud testats som "non-lethal weapon" och orsakar illamående och yrsel. Vid 120 dB så är det ju dessutom rätt avsevärda mängder energy vi talar om.
10 Hz är nog ganska ok så länge du inte spelar allt för högt. Värre är det om du kryper ned mot 5-6 Hz eftersom många av kroppens organ har självsvängning vid dessa frekvenser och det vill du INTE att det ska hända.