HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bärbart ljud till sommaren
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2004/05/18 :  18:40:42  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Hallå

Har planerat att införskaffa någon form av bärbart ljud nu till sommaren. Tanken är att det skall vara en liten mp3-spelare plus ett par schyssta lurar. Hade tänkt lägga ut < 3000:- och undrar om ni har förslag på vad som kan tänkas vara bra?

mvh Niclas


.

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2004/05/18 :  18:46:05  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Kan nog tillägga att det lutar åt att jag inhandlar dessa:

http://www.ref.se/default.asp?sMain=/product.asp%3FiProductID%3D2206
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2004/05/18 :  18:47:54  Show Profile Send orthanc a Private Message

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123337&cks=SER en bra lur till bärbart...

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2004/05/18 :  19:06:30  Show Profile Send yudansha a Private Message
Låter som att en iPod Mini skulle sitta fint!

www.apple.com/se
www.macoteket.se

/Henrik
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/05/19 :  08:09:49  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
jag själv äger en iriver 512mb och den är helt ok, bra ljud och batteritiden är ok... kolla upp iriver spelarna eller ipoden...

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/05/19 :  09:14:36  Show Profile Send dumbo a Private Message
Jag har själv spanat åt iRivers spelare nu ett tag. De verkar vara bra och många gillar dem. Själv hade jag tänkt mig en hårddiskspelare, men det går ju över din budget. Du kanske tycker de är för stora åxå?
Koss porta pro som orthanc tispar om låter rätt bra, men jag tycker personligen de stänger ute för lite av omgivande ljud. Sennheiser HD200 eller HD270 är i mina ögon bättre val iaf. Hyfsat känsliga och inte allt för hög impedans och slutna. De är ju inte lika smidiga som porta pro förstås och slutna lurar låter ju naturligtvis aningen mer instängt än öppna.
Sennheiser PX200 är ju vikbara om jag inte minns fel och har mycket högre känslighet (ska knappast vara nödvändigt med iRivers spelare iaf). De är slutna. Jag har dock inte hört dem.
Go to Top of Page

nkascott
Starting Member

23 Posts

Posted - 2004/05/19 :  18:27:45  Show Profile  Visit nkascott's Homepage Send nkascott a Private Message
Med risk för att tala i egen sak (eftersom vi säljer dem) föreslår jag Jens of Sweden MP-300. Det finns en orsak till att vi valt ut den, den är helt enkelt bäst! Även deras nya MP-130 är ok, men MP-300 har bättre komponenter och låter bättre. Det är en missvisande liten prisskillnad mellan dem, beror dock mest på att grabbarna på JOS fick en ruskigt bra deal på utvecklingen av MP-300.
Ett tips är också att köpa 512 Mb minne direkt, du ångrar dig annars- när har minnet någonsin räckt till i din dator??

Som lurar vill du ha ett par Sennheiser HD497, men då spricker budgeten duktigt... Kör på ett par PX40 eller PX60 så länge och spara...

Niklas
Domestic Systems, HiFi, Hemmabio och elektronik för intelligenta hem.
www.domesticsystems.se
info@domesticsystem.se
070-7562988
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/05/21 :  14:15:26  Show Profile Send Nitram a Private Message
Håller med orthanc... ruggigt mycket lur för dom pengarna...
bra pris på SportaPro med...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Nautilus
Member

75 Posts

Posted - 2004/05/21 :  17:41:59  Show Profile Send Nautilus a Private Message
Äger själv en Iriver iFP-599T, och det är en utmärkt spelare som jag är mycket nöjd med. Grym batteritid, bra ljud och alla funktioner man kan tänka sig (nästan iaf :>). Enda nackdelen torde väl vara att den inte har något bältesclip, vilket försvårar hanteringen på exempelvis gymmet.

It's a long way to the top if you wanna rock'n'roll
Go to Top of Page

qsecofr
Member

615 Posts

Posted - 2004/05/21 :  22:12:20  Show Profile Send qsecofr a Private Message
HiMD !!!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000