HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Djupa stereorack?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/05/16 :  20:59:35  Show Profile Send nurfen a Private Message
Jag är på jakt efter ett DJUPT rack för anläggningen! Får hem ett slutsteg i veckan som är 53 cm djupt - och de flesta racken är ca 40-42 cm djupa - samt över 25 cm högt (för nedersta hyllan iallafall). Någon som har något tips? Max 4000.

Sweetspot är överskattat!

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/05/16 :  21:31:49  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej!

Det jag känner till är ju Spider racket (som du säkerligen också känner till).

Om inte så besök http://www.finite-elemente.de

Blir väl lite högre pris dock...

mvh johan

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/05/16 :  22:07:19  Show Profile Send ReKo a Private Message
Du vill inte bygga själv? Skall själv bygga en möbel av stavlimmade bänkskivor.. Bok tror jag det blir. Både snyggt och hyffsat billigt.. Plus att du kan designa den precis som du vill.. Vet iof inte hur bra "bänken låter" men blir väldigt stadigt iaf.. Går ju sedan att använda olika dämpplattor och liknande..

lycka till / Ante
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/16 :  22:09:51  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Spider behöver inte bli så dyrt, faktiskt rätt billigt

Men det spider jag äger har en begränsning så jag tror 53cm skulle bli i djupaste laget. Mitt Slutsteg är ca. 45cm och det rymms utan problem men så värst många cm. till kan bli lite tajt. Hyllplanen kan ju justeras i höjdled så 25cm för nedersta är inget problem.

Annars är de kanonsnygga!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2004/05/16 :  22:17:36  Show Profile Send rowa a Private Message
Cattylink.com säljer ju spiderrack för 98dollar. Billigare än så blir det nog inte..

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/05/16 :  23:23:36  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Spider finns i en massa olika mått, beroende på hur stora saker man har, borde finnas något som passar.

Om det är samma med de kinesiska vet jag inte.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/05/17 :  08:53:58  Show Profile Send MartinH a Private Message
Nej cattylink har nog nån kopia som mycket annat från Kina....
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/05/17 :  09:57:38  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Det skulle vara intressant om någon skarpögd kunde visa på någon skillnad mellan den tyska Spidern och Kinesiska E&T för jag kan inte se någon.

Fast det är ju med blotta ögat, det kanske finns större skillnader om man synar dom i sömmarna

I hifivärlden känner inte jag till några "Kinakopior" däremot en massa OEM tillverkning. Frågan är ju där vad som är kopia och original

Nu kan ju västbeställarna skräddarsy produkter till väst som inte säljs i Kina men jag har svårt att tro att det gäller just detta rack OM det är en OEM.

"My mistress eyes is nothing like the sun

Edited by - Dan Brickman on 2004/05/17 10:00:17
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/05/17 :  10:01:15  Show Profile Send weezer a Private Message
Priset är dock larvigt fördelaktigt, priset på ljudmakarn för en 5hyllors (90 cm) är 9600:- , på Coemaudio går likadan lös på $304 ink frakt till dörren. Moms? Jovisst, men varuvärdet $153 som åxo skrivs ner med 40 % betingar inga jättesummor till Herr Ringholm & Co.

Edited by - weezer on 2004/05/17 10:02:48
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2004/05/17 :  10:35:15  Show Profile Send rowa a Private Message
Finns väll folk här på detta forum som har köpt kina spidern ?
De kan nog beskriva kvalitén på racket.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/17 :  10:39:11  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
MartinH: Även du har nog hört talas om OEM tilverkning. Du har tidigare uttryck meningar som tvivelaktiga affärer och produkter från Kina. Du kan lägga ner detta nu för affärerna är helt felfria likaså produkterna håller grym kvalite!


Visst har jag ett Kina spiderrack. Kvaliten är helt klanderfri. Hur det står sig mot det sk. "äkta" vet jag inte då jag aldrig studerat dem nogrannt


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/05/17 :  10:54:19  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Det intressanta för killen som ställde frågan är väl om man kan få Kina-racken i samma mått som originalet. Dvs om det passar hans nya slutsteg.

Eller tips på andra djupa rack.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2004/05/17 :  10:59:49  Show Profile Send rowa a Private Message
Det lättaste är nog att bygga ett eget rack. Förslagsvis i bänkskivor och gängade rundstavar.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

figge72
Starting Member

16 Posts

Posted - 2004/05/17 :  15:51:11  Show Profile Send figge72 a Private Message
Jag tröttnade på att leta, så jag ritade ett eget och fick ett möbelsnickeri att tillverka det.

http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=figge72
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/05/17 :  16:28:56  Show Profile Send molsson a Private Message
"Nej cattylink har nog nån kopia som mycket annat från Kina...."

Attityden från de svenska hifihandlarna är fin....

No hay banda!!
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/05/18 :  16:01:53  Show Profile Send nurfen a Private Message
Beställde ett Spider-rack, hoppet om att hitta något annat försvann Det blir säkert bra.

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/05/18 :  16:43:45  Show Profile Send weezer a Private Message
Har ett femhyllors på beställning nu åxo; men så det inte skulle känna sig ensamt fick det åka med två Xindak PC-02 nätkablar åxo, och ännu ett rack till Poe här på forumet .
Go to Top of Page

Joakim F
Member

196 Posts

Posted - 2004/05/19 :  01:07:19  Show Profile Send Joakim F a Private Message
Likaså jag har ett rack från cattylink. Det är grymt stadigt och klarar 100kg/hylla. Det enda jag kan klaga på är att plast-detaljerna känns just, plastiga. Men låter man bli att peta och känna hela tiden så ser man inte med ögat att det känns plastigt.

Kolla in bilderna på den tyska versionen, det ser exakt likadant ut som det kinesiska..

Edited by - Joakim F on 2004/05/19 01:10:35
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000