HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 M-Audio Revolution Mod
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/05/15 :  19:09:40  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Hej!

Har misshandlat mitt Revo-kort lite i veckan så att jag ska kunna köra analogt ut från datorn utan att använda trista 3.55mm stereopluggar. Resultatet blev mycket gott och nu låter det riktigt bra. Lite torrare, rundare, mjukare och mer naturttroget ljud blev det tycker jag... Kan vara inbillning också

Här kan ni se bilderna från "bygget": http://www.hembioforum.com/viewtopic.php?t=571

Någon mer som vågat sig på en moddning av sitt ljudkort?

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2004/05/15 :  19:39:42  Show Profile Send U1 a Private Message
Läckert...Om jag bara kunde skulle även jag göra så. Bra initiativ.
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/05/15 :  20:16:25  Show Profile Send filkingian a Private Message
Snyggt! Tack för bilderna!

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/05/15 :  20:34:11  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
U1: Alla kan garanterat göra det här, jag hade ingen som helst erfarenhet av vare sig lödning eller annat "snickeri". Och det gick ju bra ändå! :D En lösning om man inte har kortplatser så det räcker är att göra hål i chassit och ta ut det den vägen. På många sätt är det faktiskt en bättre lösning. Rätt snyggt kan det ju bli också...

Tackar för kommentarerna! :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000