HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Sub. placering...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AudiMatte
Member

74 Posts

Posted - 2004/05/14 :  18:15:46  Show Profile  Visit AudiMatte's Homepage Send AudiMatte a Private Message
Tja!
Nu är jag igång på mina projekt igen...

Testet med tiorna i sluten låda var ganska positivt.

Nu undrar jag om det är vettigt att ha två subbar placerade enligt nedanstående bild?
Tänker mig eventuellt bygga ett par med mina bef. 10":are eller köpa ett par XLS tior.

Subbarna nedan är spegelvända med elementet på sidan.
Blir det några knepigheter att ha på detta vis, samt ganska nära golvarna.

Komentera gärna...

Nästa projekt: Subwoofer

Belker
Member

504 Posts

Posted - 2004/05/14 :  18:40:14  Show Profile Send Belker a Private Message
Det hänger inte på hur prylarna i bilden är uppställda. Det är rummet som är intressant. Kolla här http://www.sonicdesign.se/subplace.html
Go to Top of Page

Parasite
Member

734 Posts

Posted - 2004/05/14 :  19:41:10  Show Profile Send Parasite a Private Message
klassikerna är att ställa subben (om man har en) på lyssningsplattsen o krypa runt på golvet tills den låter bram, hmm kanske går att göra liknande med 2 =P

Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P
http://w1.381.telia.com/~u38109144/
Go to Top of Page

AudiMatte
Member

74 Posts

Posted - 2004/05/14 :  20:53:21  Show Profile  Visit AudiMatte's Homepage Send AudiMatte a Private Message
Belker: Tack, intressant läsning! Jag glömde ju bort att säga hur placeringen i rummet blir. Det är iaf tänk att stå mitt på en vägg, ganska fyrkantigt rum, med cirka 2m vägg vid sidan om varje subb.

Parasite: Jo, det blir väl att göra så. Tänkte bara om det var lönt att ens ge sig på ett sådant projekt med två subbar, som för övrigt ska gå i samma stil som den hemmagjorda tv/stereo-bänken.

Nästa projekt: Subwoofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.21 sekunder. Snitz Forums 2000