HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 30 min.CD eller EP?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cliff
Member

80 Posts

Posted - 2004/05/12 :  19:06:28  Show Profile Send cliff a Private Message
Vad är det som avgör att en skiva är en CD eller en EP?
Längden på skivan eller antalet låtar?

Det händer ibland (sällan men det händer)att man köper en skiva för t.e.x 189:- sen visar det sig att den bara är ca 30 min. lång.

Känns bittert att betala så mycket för så lite.

JohanH
Member

74 Posts

Posted - 2004/05/12 :  20:55:16  Show Profile Send JohanH a Private Message
den senaste skivan jag köpte för "fullpris" var "slayer - reign in blood" och den är 28 minuter.. Jag skulle inte säga att det är en EP.

/JohanH

"Life is to short for bad Hifi"
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2004/05/12 :  21:08:47  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Hellre 30 minuter bra låtar än 15 minuter bra och 45 minuter utfyllnad. Kvalitet framför kvantitet. Många långa skivor innehåller en massa skräp. Särskilt irriterande är det med en massa kassa alternativa versioner av någon låt.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/05/12 :  21:21:27  Show Profile Send edison a Private Message
Jo, så sant...men bäst är riktigt välfyllda plattor med bra låtar, inte så vanligt desvärre :-(

Klart annars att en kort platta utan trams slår en lång med en massa "gegga"...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000