HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Nytt Tool-album på gång!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/04/21 :  23:05:22  Show Profile Send Ayn a Private Message
Man blir ju så lycklig

http://www.mtv.com/news/articles/1486242/20040407/tool.jhtml?headlines=true

Kortfattat - Tool siktar på att släppa nytt album till jul i år, eller möjligen i början av 2005. Lutar hittills åt det tyngre hållet. Vad kan man säga, nedräkningen har börjat...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/04/22 :  00:33:38  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Snacka om detta var goda nyheter!!!!!!!!!!!!!!
Ett av världens absolut bästa band, hoppas den håller samma klass som de två senaste mästerverken och lika bra eller bättre inspelningskvalitet är ju inte fel heller...

Tack för denna nyhet Ayn! (nu är man riktigt glad!)
Go to Top of Page

Decadent
Member

138 Posts

Posted - 2004/04/22 :  09:44:49  Show Profile Send Decadent a Private Message
Härligt! Jag lyssnade på lateralus i lurarna på jobbet igår. Rätt fantastisk skiva.

Har någon lyssnat på A Perfect Circle? Är det något att ha?

Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/04/22 :  17:59:12  Show Profile Send molsson a Private Message
inte ett av de bästa banden. DET BÄSTA BANDET!!!!!!! Bra nyheter.

Hursom helt. Gå hit för dina tool-nyheter. http://toolshed.down.net/0000.html

No hay banda!!
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/04/22 :  19:51:05  Show Profile Send DIESEL a Private Message
A Perfect Circle är riktigt bra , en aningen mer lättsmält variant av tool

Jag gillar båda albumen som dom har släppt , vet dock inte vad dom mest fanatiska TOOL fansen säger om dom skivorna ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/04/22 :  20:24:54  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
APC två album är riktigt bra, framförallt den senaste som är en riktigt höjdare.
TOOL är tyngre och något mer svårgreppbart, men inte desto sämre för det!
TOOL är något av den tunga rockens pink floyd, om ni förstår vad jag menar. Exprimentiellt och fruktansvärt bra! (grymma musiker också!)
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2004/04/26 :  02:31:47  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Undertow

Mvh.

David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/04/29 :  15:21:11  Show Profile Send molsson a Private Message
Aenema

Mvh.

Marcus

No hay banda!!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/04/29 :  23:56:35  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Aenima och Lateralus...
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/04/30 :  10:27:46  Show Profile Send molsson a Private Message
Jag tycker nog att även opiate är en riktigt bra platta. Även om den är betydligt mycket "enklare" i sin komposition.

No hay banda!!
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/04/30 :  23:22:23  Show Profile Send sampix a Private Message
Säga vad ni vill, men Aenima är och förblir min bästa skiva i skivsamlingen. Det förmås inte göra en bättre skiva

quote:
TOOL är tyngre och något mer svårgreppbart, men inte desto sämre för det!


APC är mycket mer lättsmält musik. Man kan tycka om de skivorna redan vid första lyssningen. Tyvärr märker man ganska fort att det inte finns så mycket mer att upptäcka efter det..
Likheten mellan Tool och APC är faktiskt inte mycket mer än just Maynard

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/05/01 :  00:33:38  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Sampix:

Den senaste APC skivan är dock lite mer utvecklad musikaliskt än debutskivan.
Låtar som "The package", "the noose" och "vanishing" tycker jag är bra exempel på det, även om de andra låtarna är fantastiskt bra de också.
Men visst når "thirtteen step" inte riktigt upp till "Aenimas" briljans, det är det väldigt få skivor som gör överhuvudtaget...
"Lateralus" är en magisk skiva också, i flera avseenden lika bra som Aenima om du frågar mig.

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/05/01 :  01:51:49  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Den senaste APC skivan är dock lite mer utvecklad musikaliskt än debutskivan.


Du har helt rätt. De behövde tydligen en Mtv-skiva först, för att sedan kunna göra ett mer komplext verk i form av Thirteen step.
(The Noose är förövrigt en av mina referenslåtar för "rock"-musik).
Men ändå ligger Tool på en mycket högre nivå musikalisk som tekniskt sätt..
Vilket är mindre viktigt. Huvudsaken är att jag fortsätter få gåshud var gång jag matar i Aenima-skivan

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Jooooon
Member

215 Posts

Posted - 2004/05/11 :  19:29:52  Show Profile Send Jooooon a Private Message
Här är en till som diggar Tool!

Har Ænima-plattan, riktigt sjukt bra platta. Ska köpa Undertow ganska snart. Men nu tänkte jag frågar er om det är nån mer platta med Tool som ni vill rekomendera...


Mvh//Jon

Livet är inte helt fel egentligen...
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/05/11 :  20:21:03  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jon, vänta nu - du har Ænima, men inte Lateralus, och det är Undertow du ska köpa?

Du ska ju givetvis köpa Lateralus Undertow är inte ens i närheten av denna, eller Ænima för den delen. Lateralus är däremot i mitt tycke ännu bättre än Ænima - eller ptja, bägge är ju sanslöst bra, men på olika sätt, typ.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/05/12 :  01:38:38  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Har Ænima-plattan, riktigt sjukt bra platta. Ska köpa Undertow ganska snart. Men nu tänkte jag frågar er om det är nån mer platta med Tool som ni vill rekomendera...


Du har Aenima, räcker inte det? Bättre kommer det ändå inte bli
Undertow är enligt mig den minst bra skivan (om man inte räknar med mitt holländska bootleg med horibelt dåligt ljud).
Salival-boxen måste jag tipsa om. Inte bara för de fantastiskt snygga musik-videos, utan även för de nutänkande live-låtarna som cd-skivan innehåller

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/05/12 :  01:53:49  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Du har Aenima, räcker inte det? Bättre kommer det ändå inte bli


Du borde verkligen upptäcka Lateralus

quote:
Salival-boxen måste jag tipsa om. Inte bara för de fantastiskt snygga musik-videos, utan även för de nutänkande live-låtarna som cd-skivan innehåller


Kan bara hålla med! Hehe...jag är en av de tydligen få människor som faktiskt tycker att "LAMC" är bra! Brukar sitta och trumma med, det är en bra övning i konsekutivt räknande
Tyvärr är Salival-boxen ju väldigt svår att få tag på, och om man väl gör det kan man ge sig den på att den säljs för dyyyra pengar av nån smart person som fattat boxens värde. Den dag jag hittar den för mindre än 400 spänn slår jag till.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/05/12 :  23:28:04  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Du borde verkligen upptäcka Lateralus


Jag har försökt att bli hänförd av Lateralus så otroligt många gånger. Välproducerad som få, men känslorna kommer inte..
Aenima är istället ett fullkomligt av kaos känslor; obehag, ilska, svart humor,..ja, faktiskt lite glädje också
Det är självklart en smaksak, men jag tycker inte Lateralus ens spelar i samma liga som Aenima
Kan å andra sidan ha att göra med att man växt upp med den skivan i cdspelaren

kabelskitsnackare

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000