Author |
Topic |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/05/12 : 17:27:52
|
Det här känns som en nödvändig länk för alla som håller på med högtalarbygge: http://www.steenduelund.dk/ Där finns STORA artiklar späckade med intressanta data om delningsfilter och annat. Steen är också medlem här på forumet. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
F.C.
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2004/05/14 : 22:34:48
|
Bernt
Du har fået en PM, håber det er i orden.
Mvh. Frederik |
Med venlig hilsen Frederik Carøe Synkront? Hvorfor ikke? Duelund Coherent Audio |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/03/09 : 10:31:24
|
På sidan 15 i artikeln här: http://www.steenduelund.dk/download/duelund-filter.pdf ...visas ett snyggt impulssvar. Men varför är det 4 stycker trianglar som bidrager till impulssvaret, när det endast handlar om en 3-vägare?
Vad fattar jag inte?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/03/09 : 11:32:52
|
EA, längre ner står det om fyr-vägare. Kanske bilden hör ihop med det? Duelund är låååååååångt över min kunskapsnivå för övrigt. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
|
|
linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare
3623 Posts |
Posted - 2005/03/09 : 12:07:38
|
Jag har hans länk på prioriterad plats i "Favoriter"! Strax under Hifi-forum för övrigt. |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/03/09 : 12:44:47
|
Bernt: Jag har noterat även detta, men tycker att upplägget (eller pedagogiken) är rätt dåligt isf...iaf med min hjärna som referens. Nivån i Duelunds artiklar är helt lagom. Min utbildning från högskolan behöver iofs repeteras lite, men dom generella dragen sitter fortfarande kvar.
Verkligen kul, kan jag tillägga, att Steen lägger ut detta för allmän beskådan. Stort tack för läsvärda artiklar och kvällslektyr.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Duelund Coherent Audio
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2005/03/24 : 00:28:16
|
Spørgsmål vil da være velkomne...
Skal sørge for Steen får dem.
|
Med venlig hilsen Frederik Carøe Synkront? Hvorfor ikke? Duelund Coherent Audio |
Edited by - Duelund Coherent Audio on 2005/03/24 00:28:53 |
|
|
sjorslev
Jumon Audio
30 Posts |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/04/27 : 20:55:51
|
Sjorslev - det var mycket tråkigt att läsa.
Kondoleanser till nära och anhöriga och faktiskt till hela hifivärlden.
|
|
|
|
Peter S
Member
1060 Posts |
Posted - 2005/04/27 : 22:08:24
|
Det var väldig tråkigt att höre. Kondolerar. |
|
|
linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare
3623 Posts |
Posted - 2005/04/28 : 07:31:43
|
Mannen som gett oss så mycket är fysiskt borta. Oräkneliga är de som sörjer. Mitt bland oss finns dock Steen själv. Han finns där i form av sin kunskaper som lever vidare i form av ovärderliga kunskaper som många av oss andats in.
Mina djupaste Kondoleanser.
|
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2005/04/28 : 09:48:40
|
Även om jag inte vet så mycket om steen och hans ideer, så är sådant här aldrig kul att höra (och läsa för den delen) så mina djupaste kondoleanser till de anhöriga och vänner |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/04/28 : 18:30:50
|
Så fick jag aldrig träffa Steen. |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
|
Topic |
|